فعالیت‌های قرآنی باید زمینه‌ساز اصلاح الگوی رفتاری آحاد جامعه باشد
کد خبر: 1361064
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

فعالیت‌های قرآنی باید زمینه‌ساز اصلاح الگوی رفتاری آحاد جامعه باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره کل ارشاد قزوین با بیان اینکه کار قرآنی باید به اصلاح الگوی رفتار آحاد مردم در جامعه منتهی شود، گفت: مشکلات موسسات قرآنی باید شناسایی و احصاء شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمد محبوبی، کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست مشترک موسسات قرآنی شهرستان البرز با خبرگزاری قرآن استان قزوین که امروز، 30 دی برگزار شد، با بیان اینکه کار قرآنی باید به اصلاح الگوی رفتار آحاد مردم در جامعه منتهی شود، گفت: موسسات قرآنی می‌توانند با فرهنگ‌سازی مبانی قرآنی در سطح جامعه، قرآن را به متن زندگی مردم سوق دهند.

وی ادامه داد: عملکرد موسسات قرآنی باید به گونه‌ای باشد که شاهد حذف رفتارهای ناپسند و ناهنجاری‌ها در جامعه و بروز رفتارها و هنجارهای مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در جامعه باشیم و تنها در این صورت است که جامعه به سمت قرآنی شدن پیش خواهد رفت.

کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: باید با یک آسیب‌شناسی دقیق مشکلات، موانع و محاسن موسسات قرآنی در استان احصاء شده و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به رفع و یا تقویت آنها اقدام کرد.

وی عنوان کرد: حرکت روبه جلوی موسسات قرآنی نیازمند بسترسازی برای رفع مشکلات و موانع است و جلسات موسسات قرآنی به تفکیک شهرستان در این راه می‌تواند گام مؤثری در پیشبرد اهداف قرآنی موسسات به شمار بیاید.

محبوبی یادآور شد: موسسات قرآنی در هر شهرستان و منطقه باید با تشکیل جلسات، ضمن افزایش هماهنگی بیشتر بین خود، مشکلات را به صورت بومی شناسایی و با توجه به استعادهای هرمنطقه برای افزایش فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید یک مهندسی فرهنگی در استان شکل بگیرد تا با برنامه‌ریزی صحیح به سمت رفع موانع و مشکلات فعالیت‌های قرآنی در هر منطقه گام برداشت و این امر نیازمند مساعدت همه مسئولان استان و حتی کشور است.

کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین در پایان گفت: موسسات قرآنی باید به سمت کیفی‌سازی فعالیت‌های خود حرکت کنند و نباید تمام نگاه خود را بر کمی‌سازی فعالیت‌ها و نفرات متمرکز کنند بلکه باید سیاست‌ها در موسسات قرآنی براساس کیفیتی که به افزایش کمیت منتهی می‌شود، شکل بگیرد.

captcha