خبرنگاران با حفظ کرامت انسان‌ها، آزادی اندیشه را به جامعه هدیه دهند
کد خبر: 1362078
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
بخشی:

خبرنگاران با حفظ کرامت انسان‌ها، آزادی اندیشه را به جامعه هدیه دهند

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت:ایجاد رسانه‌ای تأثیرگذار در استان و کشور هدف اصلی جهاددانشگاهی است، به شکلی که خبرنگاران با به چالش کشیدن موضوعات مختلف همراه با حفظ کرامت انسان‌ها، آزادی اندیشه را به جامعه هدیه دهند.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ‌از خراسان رضوی، حامد بخشی در مراسم معارفه مدیر خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنای خراسان رضوی که ظهر امروز، دوم بهمن‌ماه در سالن کنفرانس جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود سعی شده است بهترین و نزدیک‌ترین گزینه برای مدیریت اجرایی خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا انتخاب شود، اظهار کرد: امیدواریم با وجود مقبولیت اجتماعی که ‌مدیر جدید خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنای خراسان رضوی دارد، وضعیت این دو مجموعه بهبود یابد.



سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه فضای دانشجویی ایسنا باید به طراوت گذشته خود بازگردد، عنوان کرد: خبرنگاران باید در نظر داشته باشند که بخشی از مجموعه جهاد دانشگاهی محسوب می‌شوند، بنابراین باید در چارچوب مصالح کلی جهاددانشگاهی پیش روند.



بخشی توجه به جذب مخاطب را از سوی خبرنگاران امری مهم دانست و تصریح کرد: هر خبرگزاری در کنار حفظ رسالت خبرنگاری و عمل به قوانین جامعه خویش باید به علائق و انتظارات مخاطبان توجه داشته باشد، بر همین اساس انعکاس همه اخبار با رویکردی بی‌طرفانه برای کسب اعتبار امری ضروری‌ به شمار می‌رود.



وی با عنوان این مطلب که حتی خبرنگار افتخاری که وارد خبرگزاری ایکنا و ایسنا می‌شود باید به هنگام خروج از مجموعه نگرشی متفاوت نسبت به سایر افراد جامعه داشته باشد، گفت: باید برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای سطح خبرنگاران، تربیت خبرنگار کارآزموده و رسیدن به مطلوبیت اجتماعی جزو برنامه‌های این خبرگزاری‌ است.



سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه یک سری شاخص‌ها و ایده‌آل‌هایی در هر خبرگزاری وجود دارد، ابراز کرد: هر چند برای رسیدن به ایده‌آل مطلوب، شاخص‌هایی در نظر گرفته شده و برای رسیدن به این ایده‌آل ها تلاش می شود اما باید توجه داشت که برای رسیدن به ایده‌آل نباید تنها به بالابردن آمار اخبار و خبرنگار اکتفا کرد بلکه باید کیفیت اخبار نیز درنظر گرفته شود.



بخشی ایجاد رسانه‌ای تاثیرگذار در استان و کشور را هدف اصلی جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: همچنین پوشش اخبار به تنهایی کافی نیست اما باید خبرنگاران با به چالش کشیدن موضوعات مختلف همراه با حفظ کرامت انسان‌ها، آزادی اندیشه را به جامعه هدیه دهند.

captcha