تفسیر سوره حمد شیخ حسین انصاریان رونمایی می‌شود
کد خبر: 1423176
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
در نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛

تفسیر سوره حمد شیخ حسین انصاریان رونمایی می‌شود

گروه ادب: مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی از برنامه رونمایی تفسیر سوره حمد حجت‌الاسلام انصاریان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد صابریان، مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره برنامه این مؤسسه در نمایشگاه قرآن عنوان کرد: رونماایی تفسیر سوره حمد حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان که اثر جدید وی است، در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اثر یاد شده با دیگر تفاسیر ارائه شده متفاوت است، افزود: این تفسیر برگرفته از درس‌هایی است که حجت‌الاسلام انصاریان طی مدت دو سال در مدرسه فیضیه بیان کرده‌ است.
حجت‌الاسلام صابریان بااشاره به تبدیل شدن مباحث مطرح شده در این جلسات درسی در قالب کتاب گفت: قرار است در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از این اثر رونمایی شود، ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان الشیعی اظهار کرد: تحقیق و نگارش این تفسیر مدت دو سال به طول انجامیده و در قالب یک جلد تدوین شده است.
وی همچنین به تفسیر حکیم، اثر دیگر حجت‌الاسلام انصاریان، اشاره کرد و گفت: این اثر با تفسیر سوره حمد متفاوت است و جلد اول آن طی ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.

تفسیر حکیم به نمایشگاه قرآن می‌رسد؟
حجت‌الاسلام صابریان درباره اینکه آیا جلد نخست تفسیر حکیم در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود یا خیر نیز اعلام کرد: این اثر در ماه رمضان چاپ می‌شود، ولی اینکه به رونمایی در نمایشگاه قرآن برسد یا خیر، هنوز قطعی نیست و نمی‌توان وعده ارائه آن را در نمایشگاه به طور قطعی داد.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم جلد اول تفسیر حکیم را به نمایشگاه قرآن و مراسم رونمایی از تفسیر سوره حمد برسانیم، تأکید کرد: انجام این اقدام هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

احتمال برپایی نشست در نمایشگاه قرآن توسط دارالعرفان
حجت‌الاسلام صابریان همچنین عنوان کرد: تاکنون برنامه‌ای در قالب نشست در نمایشگاه قرآن نداشته‌ایم، ولی احتمال اینکه امسال با توجه به برگزاری مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام انصاریان و معرفی وی به عنوان خادم القرآن برگزیده بخواهیم نشستی برگزار کنیم، وجود دارد.
وی از احتمال برپایی این نشست با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا دیگر سازمان‌های قرآنی یاد کرد و گفت: ممکن است ضمن همکاری دارالعرفان با این سازمان‌ها برخی از نشست‌ها را برگزار کنیم.

captcha