مبارزه با تروریسم؛ توجیه جدید غرب برای ورود به خاورمیانه
کد خبر: 1453267
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کاظمی تأکید کرد:

مبارزه با تروریسم؛ توجیه جدید غرب برای ورود به خاورمیانه

گروه سیاسی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) مبارزه با تروریسم را مهم‌ترین بهانه و توجیه برای ورود مجدد غرب و آمریکا به منطقه خاورمیانه دانست و اظهار کرد: ائتلاف پاریس علیه داعش، نمایش خیمه شب‌بازی آمریکاست.

عباس کاظمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از قزوین، با بیان اینکه منطقه خاورمیانه به‌عنوان یک منطقه ژئوپلتیک و استراتژیک از دیرباز مورد توجه قدرت‌های بزرگ بوده است، اظهار کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی رخ نداده بود منطقه خاورمیانه به‌عنوان یک منطقه امن برای قدرت‌های استکباری و نظام سلطه محسوب می‌شده است.

وی افزود: پیشرفت صنعتی قدرت‌ها و استکبار جهانی مرهون ثروت عظیمی است که پیش از انقلاب اسلامی و در سالیان دور، از منطقه خاورمیانه به ثمن بخس (کم‌بها) به‌دست آورده‌اند و آنها را در این سطح علمی قرار داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگی در منطقه خاورمیانه بود، عنوان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی، جبهه‌ای که تا دیروز از ایران به‌عنوان ژاندارم منطقه استفاده می‌کرد، تمام منافع خود را در خطر دید.

وی با اشاره به آثار دیگر وقوع انقلاب اسلامی تأکید کرد: غرب ژاندارم خود را که از آن برای خاموش کردن صداها و فریادهای مردم منطقه بر علیه نظام سلطه استفاده می‌کرد از دست داده بود.

کاظمی بیان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی دست کشورهای غربی و قدرت‌های بزرگ از این منطقه کوتاه شد؛ لذا تلاش کردند تا با مهار انقلاب اسلامی اهدافی را که از سالیان گذشته دنبال می‌کردند همچنان استمرار ببخشند.

وی با اشاره به سناریوهایی متعددی که از سوی غرب و امریکا برای مهار جمهوری اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: یکی از سناریوها این بود که آمریکا و غرب گروه‌ها و شبه نظامیانی را پشتبانی کند که این گروه‌ها بتوانند منطقه را به نفع طرف غربی دچار آشوب و درگیری کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) گفت: ایجاد دولت‌ها و حکومت‌های بی ثبات در سایه حمایت گسترده از گروه‌های تروریستی هدف اصلی امریکا و غرب بود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به‌دنبال این بود تا این همسایگان بی‌ثبات، بر برنامه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تأثیر بگذارند، ادامه داد: امروز با نگاهی ساده به کشورهای همسایه شاهد این طراحی و برنامه‌ریزی در کشورهای اطراف ایران اسلامی هستیم.

را‌ه‌اندازی گروه‌های تروریستی با هدف مبارزه با ارتش سرخ شوروی

کاظمی یکی دیگر از سناریوهای نخ‌نمای نظام سلطه را حمایت از گروه‌های تروریستی دست‌پرورده خود دانست و افزود: این گروه‌های تروریستی در روزهای نخست با نیت ضربه‌زدن به رژیم کابل و ارتش سرخ شوروی طراحی شد.

وی ادامه داد: در سال‌های حضور ارتش سرخ شوروی در افغانستان برای حمایت از رژیم کمونیست کابل تعداد زیادی از جریان‌های آزادی‌بخش و اسنتقلال‌طلب در منطقه فراخوان شده و در کشورهای آفریقایی آموزش دیدند و سپس برای حرکت در مسیر منافع امریکا به منطقه و به‌ویژه به سمت افغانستان گسیل داده شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) با بیان اینکه بعد از عقب‌نشینی و خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان، آمریکایی‌ها دچار بحران هویت شدند، تأکید کرد: خروج شوروی و فروپاشی این رژیم باعث شد تا آمریکا توجیه اصلی حضور خود در منطقه را از دست بدهد؛ لذا برای حضور مجدد در منطقه باید جایگزینی طراحی می‌شد تا توجیه مناسبی برای حضور دوباره در منطقه وجود داشته باشد.

وی گفت: توجیه حضور آمریکا برای حضور مجدد در منطقه همین گروه‌هایی شدند که در سالیان گذشته توسط خود آمریکایی‌ها پرورش یافته، حمایت شده بودند و پشتیبانی جدی اطلاعاتی از آنها صورت گرفته بود.

آمریکا بیش از 3 میلیارد دلار خرج گروه‌های تروریستی در سوریه کرد

کاظمی با نگاهی گذرا به حمایت آمریکا از جریانات تروریستی در سوریه اظهار کرد: در همین اواخر هم که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آمریکا بیش از 3 میلیارد دلار خرج گروه‌های تروریستی در سوریه کرد.

وی با بیان اینکه پرورش جریان‌های تروریستی در منطقه توسط آمریکایی‌ها دنبال می‌شود، افزود: تا زمانی که این گروه‌ها در مسیر منافع آمریکا حرکت می‌کنند، آمریکا به آنها به‌عنوان حامی نگاه کرده و پشتیبان آنها در منطقه است.

این فرمانده نظامی با اشاره به اتخاذ سیاست‌های دوگانه آمریکا در برابر تروریسم در منطقه خاورمیانه ادامه داد: در همین امر مبارزه با داعش، آمریکایی‌ها تعریف و قید جدیدی ذکر کرده و از لفظ تروریسم خوب و بد یاد می‌کنند و مدعی هستند که ما تنها با تروریسم بد مبارزه می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: به راحتی می‌توان فهمید که تعریف آمریکا از تروریست بد، گروه‌های تروریستی است که در مسیر منافع آمریکا قرار ندارند.

وی از ائتلاف پاریس علیه داعش به‌عنوان نمایش خیمه‌شب‌بازی یاد و بیان کرد:  این نمایش خیمه‌شب‌بازی، بازی است که توسط آمریکا در دنیا راه انداخته شده و کشورهایی را که تا دیروز حامی داعش بودند در پاریس تحت عنوان مبارزه با داعش جمع شده‌اند تا با توجیهی جدید و به بهانه مبارزه با داعش به منطقه بازگردند.

کاظمی با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها عزم بازگشت به منطقه را دارند و دوباره بر شیپور بازگشت به منطقه می‌دمند، گفت: اولین دلیل تلاش آمریکا برای بازگشت به منطقه خاورمیانه در این است که هدف‌های کلی که آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دنبال آن بودند متحمل آسیب جدی شده و توازن قوا در منطقه به نام گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: آمریکا تصور می‌کرد بعد از حوادثی که در منطقه به‌ویژه در غرب آسیا و شمال افریقا اتفاق افتاد که ما از آن تحت عنوان بیداری اسلامی یاد می‌کنیم، توانسته اهداف بیداری اسلامی را به انحراف بکشد و تأثیرات جدی بر حوزه بیداری اسلامی وارد کرده است اما حوادث یمن و نتیجه نگرفتن در موضوع سوریه، شکست جدی در عراق با شکل‌گیری دولت عراق و همچنین برگزاری موفق انتخابات آن کشور که به هیچ عنوان مورد مطلب و توجه آمریکایی‌ها نبود شکست را برای اهداف آمریکا به‌دنبال داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد: تمام شکست‌های پی در پی غرب در منطقه، غر ب را بر آن داشته تا به منطقه بازگردد و سیاست مهار دوگانه خود را دوباره در این منطقه دنبال کند.

آمریکا و غرب هم‌پیمانان خود در منطقه را از دست داده‌اند

وی با اشاره به هدف دوم آمریکا و غرب برای بازگشت به منطقه خاورمیانه عنوان کرد: برآورد آمریکا و غرب این است که در حال از دست دادن بسیاری از هم‌پیمانان خود در منطقه هستند و آسیب جدی به ارتباط آمریکا با هم‌پیمانان خود وارد شده است.

کاظمی با اشاره به حوادث اکراین تأکید کرد: ورود روسیه به داستان اکراین و ایستادگی در برابر امریکا، حیثیت غرب و نظام سلطه در منطقه را برباد داد و نشان داد که تسلطی که غربی‌ها در منطقه داشتند و آن را در سایه انقلاب رنگی به دست آورده بودند نیز از بین رفته است.

وی یادآور شد: ورود روسیه به ماجرای اکراین، جداشدن کریمه از اکراین و الحاق آن به روسیه با برپایی همه‌پرسی، آمریکایی‌ها و غربی‌ها را برآن داشت تا سازمان منسجم و یکپارچه خود در منطقه را مجدداً بازیابی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: آمریکا و غرب برای اینکه هم‌پیمانان خود در منطقه را از دست ندهد و قدرت‌های منطقه‌ای به سمت روسیه گرایش پیدانکنند لازم دانسته تا مانور جدیدی را در منطقه آغاز کند و در سایه این مانور و اقدام نظامی و حضور دوباره نظامی در منطقه، ارتباط مجدد خود با همپیمانان گذشته را برقرار کنند.

وی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در برابر گروه‌های تروریستی و دولت‌های منطقه گفت: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه وارد این بازی، ضد مردم عراق و سوریه نخواهد شد.

کاظمی تأکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت‌های قانونی و گروه‌های مردمی مقاومت در منطقه است که با هماهنگی دولت‌ها و حاکیمت شکل گرفته و از این گروه‌ها پشتیبانی مادی و معنوی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در طی بیش از سه سال غائله سوریه، حمایت ایران از این جریان قانونی مشهود بود، گفت: برنامه‌ریزی غربی‌ها برای اشغال دمشق بود و مشخصاً برای سقوط دمشق و سقوط نظام بشار اسد برنامه‌ریزی کرده بودند اما بعد از سه سال به اهداف خود نرسیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) در پایان یادآور شد: امروز آثار و برکات الگویی که انقلاب اسلامی در منطقه ارائه کرده و سازوکار اجرایی آن را در اختیار گروه‌های مقاومت قرار داده است را در منطقه به‌ویژه در جنگ غزه مشاهده می‌کنیم.

captcha