جایگاه قابل قبولی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداریم
کد خبر: 1472999
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
امام جمعه موقت قزوین:

جایگاه قابل قبولی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداریم

گروه اجتماعی: حجت‌‍الاسلام محمد باریک‌بین با بیان اینکه تأکیدات زیادی در اسلام بر مطالعه و افزایش دانش و آگاهی وجود دارد گفت: متأسفانه علی‌رغم این تأکیدات جایگاه قابل قبولی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌‍الاسلام محمد باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالانبی(ص) برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای باید به حوزه کتاب‌و کتابخوانی در کشور شود، اظهار کرد: اهمیت ویژه‌ای باید یه مطالعه کتاب در کشور و مخصوصاً استان قزوین داده شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، این نهاد انقلابی و قدرتمند را یک جریان بین‌المللی موثر دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ نظام اسلامی و زنده مانهدن ارزش‌های آن وجود نهاد انقلابی بسیج است.

حجت‌الاسلام باریک‌بین با بیان اینکه باید از بسیج به عنوان بسیج بین‌المللی مستضعفین نام برد، تأکید کرد: امروز تفکر بسیج در کشورهایی از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و حتی عراق به سد بزرگی برای دشمنان جهان اسلام تبدیل شده و باعث شده تا نظام سلطه به اهداف شوم خود در این کشورها دست نیابد.

وی ایثارگری، فداکاری مخلصانه، شهادت طلبی و تبعیت از ولایت را از جمله ویژگی‌های تفکر بسیجی دانسته و ادامه داد: به میدان آمدن همه انرژی های کشور در زمان‌های سخت ونترسیدن از غیر خدا از شاخصه‌های اصلی تفکر بین‌المللی بسیج است.

امام جمعه موقت قزوین همچنین از برپایی موکب عزاداری قزوین در مسیر نجف تا کربلا خبر داد و افزود: این اقدام با تلاش هیئت رزمند گان اسلام قزوین و حمایت خیرین و مردم عاشق حضرت اباعبدالله(ع) انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین به هفته حمایت از بیماران کلیوی و دیالیزی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان خیریه برای بیماران کلیوی و حمایت از این بیماران از جمله اقداماتی است که میتواند توسط مردم خیر و همچنین دولت انجام شود.

حجت‌الاسلام باریک‌بین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: تبعیت از دستوات اهل بیت و همچنین نگاه به سیره زندگی این بزرگواران جامعه را در  دست‌یابی به سبک زند گی دینی و اسلامی کمک میکند.

وی تربیت صحیح اولاد را یکی از نیازهای خانواده در نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: تربیت فرزند صالح در بستر خانواده شکل خواهد گرفت و و با تربیت صحیح یا ناصحیح آنها می‌توان سرنوشتی خوب یا بد را برای جامعه رقم زد.

captcha