صبر و اعتقادات مادر شهید بابایی، رمز سلحشوری این شهید بود
کد خبر: 1474737
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

صبر و اعتقادات مادر شهید بابایی، رمز سلحشوری این شهید بود

گروه اجتماعی: جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین بیان کرد با بیان اینکه شهید بابایی به پشتوانه و اتکاء به صبوری واعتقادات خانواده و مادر بزرگوارشان به ماموریت‌ها اعزام می‌شد، گفت: صبر و اعتقادات مادر شهید بابایی، رمز سلحشوری این شهید بود.

امیرمحمد رضایی، جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، ضمن تسلیت درگذشت مادربزرگوار شهید بابایی اظهار کرد: شهید سرلشگرعباس بابایی نماد بسیجی مخلص در کشورمان بود که چهره ملی و افتخار این استان است.

وی افزود: امروز مصادف با تشیع پیکر پاک و فرزانه مادر گرامی شهید بابایی بود و کاملا مشخص است این فرزند برومند در دامن همچون مادر فاطمه گونه‌ای پرورش یافته و با عروج و شهادت فرزندش در این سال‌ها صبری زینب وار پیشه کرده است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی عنوان کرد: وظیفه ما است که لحظه به لحظه عملکرد این شهید بزرگوار را از ابعاد نظامی، تعهد به دین و اسلام، ولایت مداری و تبعیت از ولایت را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

امیر رضایی اضافه کرد: وقتی شهید بابایی برای گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد، باتوجه به بینش و تفکر و بصیرتی که در شهیدبابایی بود در همان شرایط تمام واجبات دینی خود را انجام می‌داد.

این مقام مسئول اذعان کرد: ایشان آموزش‌های نظامی خلبانی را در داخل و خارج از کشور گذراند و با استفاده از تجهیزات فوق بر جنگنده‌های  آمریکایی با برنامه‌ریزی درست و به جا افتخارات فراوانی برای نیروی هوایی ارتش جهموری اسلامی برجای گذاشتند.

وی با اشاره به تیزهوشی و مهارت شهید بابایی در خلبانی تصریح کرد: سرلشگر شهید بابایی جزو اولین خلبانانی بود که عملیات حساس و پیچیده سوختگیری در شب را با مهارت و موفقیت به انجام رساند و صفحات نوین و زرینی به تاریخ دفاع مقدس و نیروهای هوایی ارتش نگاشت.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی با اشاره به رشادت رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: رشادت‌ها و شهامت رزمندگان و شهدای کشورمان هم چون شهید بابایی سبب شد که خواب و خیال تصرف سه روزه‌ تهران صدام که در شهر هزار و یک شب خود براندازی می‌کرد نقش برآب شود و رزمندگان ما پیروز 8 سال جنگ تحمیلی باشند.

امیر رضایی مطرح کرد: همسر و فرزندان شهید بابایی در تمامی پایگاهی مختلف خدمت شهید حضور داشتند ولی شهید بابایی به پشتوانه و اتکاء به صبوری واعتقادات خانواده و مادر بزرگوارشان به ماموریت‌ها اعزام می‌شد که با 3000 ساعت پرواز با هواپیماهای جنگنده مختلف، کارنامه درخشانی از خود و میهنش بجای گذاشته است.

این مقام با اشاره به اینکه بارها برای دیدار با مادر شهید به منزل ایشان رفته بودیم گفت: همسر و مادر بزرگوار شهید هم قبل از شهادت و بعد از شهادت صبر حضرت زینب (س) را پیشه گرفتند و با حضور در منزل این بزرگوار صبر و استقامت مادر شهید تحسین برانگیز بود و این صبر و استقامت خود را به نسل‌های دیگر هم  انتقال دادند.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی در خاتمه بیان کرد: امیدواریم مورد شفاعت این شهید بزرگوار و مادر گرامیشان باشیم.

captcha