مراسم گراميداشت نيمه شعبان در اسپانيا برگزار شد
کد خبر: 1963290
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳

مراسم گراميداشت نيمه شعبان در اسپانيا برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: در ادامه جشن‌های ميلاد منجی عالم بشريت حضرت ولی عصر(عج) در اسپانيا، مراسم جشن و سخنرانی با همكاری رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران، در محل مركز فرهنگی شيعيان مادريد با حضور شيعيان و منتظران ظهور از مليت‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در اين مراسم كه سرپرست رايزنی فرهنگی ايران در اسپانيا نيز حضور داشت، عبدالغنی المعمار؛ رئيس مركز فرهنگی شيعيان مادريد، با اشاره به آيات قرآنی و روايات معتبر در متون و منابع اهل سنت و شيعه به تفصيل درباره نحوه ولادت و شرايط اجتماعی و سياسی دوران ولادت آن حضرت، نحوه ارتباط امام با مردم در دوران غيبت، فلسفه غيبت، شرايط جهانی در دوران ظهور، ويژگی‌های منتظران واقعی و مسئوليت‌های آنان در قبال مسائل و شرايط سياسی و اجتماعی سخن گفت.
برگزاری مراسم نماز جماعت و مولودی‌خوانی توسط مداحان از ديگر برنامه‌های اين مراسم معنوی بود. از سوی ديگر، مركز فرهنگی «نيكلاس سالمرون» شهر مادريد روز شنبه؛ 2 مرداد ماه در آستانه ميلاد امام زمان‌(عج) شاهد برپايی مراسم و جشن باشكوه به مناسبت ميلاد منجی بشريت حضرت ولی عصر(عج) با حضور گسترده هموطنان مقيم و شمار قابل توجهی از اسپانيايی‌های علاقه‌مند بود.
سخنرانی در زمينه فلسفه غيبت و اعتقاد به منجی در اديان و مذاهب و ويژگی منتظران واقعی، نمايش فيلم با زيرنويس اسپانيايی در مورد اعتقاد به منجی در مكتب تشيع و شرايط جهان در آستانه ظهور، اجرای برنامه‌های نمايشی توسط هنرمند اسپانيايی، پخش نماهنگ‌هايی از موسيقی فولكلور مناطق مختلف ايران و برگزاری مسابقه و اهدای جوايز به پاسخ‌دهندگان از ديگر برنامه‌های اين مراسم معنوی و شاد بود.
captcha