همايش فعالان قرآنی قزوين برگزار می‌شود
کد خبر: 2055317
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷

همايش فعالان قرآنی قزوين برگزار می‌شود

نمايندگی مهد قرآن قزوين: مديرمسئول مهد قرآن قزوين از برگزاری همايش فعالان قرآنی در روز دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال‌جاری در اين استان خبر داد.

«هاجر معتمدی»، مديرمسئول روابط عمومی مهد قرآن استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، با اعلام اين خبر گفت: مهد قرآن استان قزوين امسال نيز همانند سال‌های گذشته با وجود 26 شعبه، 1400 حافظ يك جزء تا كل قرآن، 86 مربی باتجربه در رشته‌های علوم‌قرآنی و 300 داور قرآن اقدام به برگزاری همايشی ويژه فعالان قرآنی اين استان كرده است.
وی ادامه داد: اين همايش قرآنی هرسال همزمان با فرارسيدن دهه فجر با حضور تمام فعالان قرآنی اين استان برگزار می‌شود.
اين مسئول با توجه به اينكه مهد قرآن در سال 1377 توسط «پرويز خوش‌پنجه» تأسيس شده است، بيان كرد: از سال تأسيس تاكنون، اين همايش هرساله با حضور بيش‌از 1000 نفر از فعالان قرآنی در دانشگاه بين‌المللی امام‌خمينی(ره) اين استان برگزار شده است.
معتمدی در ادامه افزود: اين همايش قرآنی با حضور «شهريار پرهيزگار»، يكی از قاريان بين‌المللی كشور، استاندار، فرماندار، امام‌جمعه، مسئولان، مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدير سازمان تبليغات اسلامی، رئيس آموزش و پرورش اين استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اينكه پرهيزگار، قاری بزرگ كشور در اين مراسم حضور دارد، گفت: اين همايش در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور تمام فعالان قرآنی، حافظان و اساتيد قرآن استان قزوين برگزار می‌شود كه بعد از تلاوت آياتی از كلام‌الله ‌مجيد توسط يكی از حافظان مهد قرآن؛ پرهيزگار به ايراد سخنانی در رابطه با فضائل قرائت قرآن، چگونه نزديك‌شدن به خدا و داشتن انگيزه برای يادگيری قرآن و همچنين ايام دهه فجر و سقوط نظام شاهنشاهی می‌پردازد.
معتمدی در ادامه بيان كرد: در اين مراسم حفاظ قرآن، خردسالان قرآن‌آموز، گروه تواشيح و سرود اين مهد قرآن به اجرای برنامه‌های مختلف دينی و قرآنی و مناسبت اين ايام می‌پردازند.
وی با اشاره به حضور قاری بين‌المللی كشور در اين همايش قرآنی، گفت: استاد پرهيزگار در اين همايش به اجرای برنامه‌های فعالان قرآنی امتياز می‌دهد، در واقع به عنوان داور در اين مراسم حضور دارد كه با اجرای قرآن‌آموزان در بخش‌های مختلف باتوجه به امتيازهای كسب كرده، هدايايی به رسم يادبود همراه با لوح كه توسط وی امضا شده به برگزيد‌گان اهدا می‌كند.
اين مسئول با اشاره به اينكه در اين مراسم رئيس اداره آموزش و پرورش استان قزوين حضور دارد، اظهار كرد: طی چهارماه گذشته طرحی قرآنی با عنوان «طه، نور و قدر» در مدارس ابتدايی، راهنمايی و دبيرستان اين استان اجرا شد، كه بعد از اجرای اين طرح، آزمونی برگزار شد و نفرات برگزيده توسط كارشناسان قرآن اداره آموزش و پرورش اعلام شدند و مقرر شده تا در اين مراسم ضمن تجليل از برگزيدگان، جوايزی به رسم يادبود به آنها اهدا شود.
وی در پايان تصريح كرد: استاد پرهيزگار هرساله در اين همايش شركت می‌كند كه امسال به مدت سه‌روز در اين استان برای برنامه‌های مختلف مهد قرآن حضور دارد.
captcha