ضرورت برگزاری گفتمان‌های دينی برای آسيب‌شناسی فرهنگ انتظار
کد خبر: 2155914
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

ضرورت برگزاری گفتمان‌های دينی برای آسيب‌شناسی فرهنگ انتظار

گروه بين‌الملل: اعتقاد به ظهور منجی و فرهنگ انتظار در طول تاريخ با انديشه‌ها و برداشت‌های نادرست بسياری آميخته شده است و اين مسئله با برگزاری گفتمان‌های دينی با حضور انديشمندان مختلف بايد آسيب‌شناسی و ريشه‌يابی شود.

«جرج جبيل»، انديشمند مسيحی سوريه و شركت‌كننده در هفتمين همايش بين‌المللی «دكترين مهدويت» در تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: جامعه بشری در جهان پيش از ظهور، جامعه‌ای است، عاری از صفات پسنديده و فضائل اخلاقی انسانی كه فساد، بی‌عدالتی و بی‌دينی آن را فرا گرفته است.
جرج جبيل در ادامه افزود: منجی زمانی ظهور می‌كند كه بسياری از انسان‌ها دچار بحران معنويت شده و به خدا ايمان ندارند و حتی هيچ يك از تفكرات و رويكردهای دينی را قبول ندارند.
اين انديشمند مسيحی سوری، برگزاری همايش سالانه دكترين مهدويت را در يكپارچگی تلاش‌ها برای نشر صحيح فلسفه ظهور مؤثر دانست و تصريح كرد: اين همايش دانشگاهيان و نمايندگان مؤسسات دينی و كشورهای مختلف را در يك‌جا جمع كرده و تبادل افكار ميان آنان در زمينه فرهنگ انتظار و ظهور منجی را در پی دارد.
اين روحانی مسيحی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در نشر و تبليغ فرهنگ انتظار، خاطر‌نشان كرد: وسايل ارتباط جمعی در عرصه اطلاع‌رسانی نقشی مهمی دارند و می‌توانند باورهای دينی صحيح را در جامعه تبليغ كنند كه يكی از اين باورها فلسفه انتظار و ظهور منجی در اديان و مذاهب مختلف است.
اين شركت‌كننده در هفتمين همايش دكترين مهدويت در ادامه به اعتقاد مسيحيان به ظهور منجی اشاره كرد و يادآور شد: همه اديان و مذاهب معتقد به ظهور منجی در آخرالزمان هستند و مسيحيان بر اين باورند كه منجی حضرت مسيح(ع) است و زمان و مكان اين واقعه مشخص نيست.
جرج جبيل در پايان تأكيد كرد: اگر همه انسان‌ها به اين باور برسند كه منجی جهان را از شر و بدی نجات می‌دهد، هرگز از ياد خدا غافل نمی‌شوند و زمينه را برای ظهور فراهم خواهند كرد.
captcha