وجود باور به ظهور منجی در اديان مختلف بررسی شد
کد خبر: 2159978
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶

وجود باور به ظهور منجی در اديان مختلف بررسی شد

گروه انديشه و علم: طی برگزاری سميناری با عنوان «ابعاد معنوی مهدويت در عصر مدرن»، وجود باور به ظهور منجی در اديان مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين سمينار روز شنبه، اول مردادماه و هم‌زمان با روزهای پايانی ماه شعبان، ماه پيامبر گرامی خدا(ص) و ماه ميلاد آخرين منجی بشريت حضرت بقيه‌الله الاعظم مهدی موعود(عج)، در دانشگاه كارلتون شهر اتاوا برگزار شد.
«حميد محمدی»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در كانادا، در اين سمينار طی سخنانی در مورد موضوع مهدويت و وجودِ باور به ظهورِ منجی در اديان مختلف، علاوه بر اسلام، به‌ويژه در دين مسيحيت، سخنرانی كرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: مسلمانان معتقد هستند كه حضرت مهدی(عج) برای برچيدن بساط ظلم و بی‌عدالتی در جهان خواهد آمد و آن حضرت دين واقعی و عدالت و حقيقت را در زمين برقرار خواهد ساخت؛ هر چند موضوع مهدويت به‌طور ويژه در دين مبين اسلام وجود دارد، اما مفاهيم مشابهی در اديان و مكاتب ديگر نيز هست، از جمله مفهوم منجی جهان در آخرالزمان در مكتب بودايی و اعتقاد به بازگشت حضرت مسيح(ع) در دين مسيحيت، آنچنان‌كه مسيحيان بر اين اعتقاد راسخ هستند كه حضرت مسيح(ع) سرانجام به زمين باز خواهد گشت تا عدالت و صلح را در زمين حكم‌فرما سازد.
در بخش بعدی كشيش «ماكاريوس وحبی»، به‌عنوان نماينده جامعه مسيحيان، به ارائه مقاله خود در باب رجعت حضرت مسيح(ع) در آخرالزمان و اقدامات آن حضرت برای ايجاد عدالت و صلح در زمين پرداخت.
پدر ماكاريوس گفت: جوهر اعتقادی كليسا در مورد رجعت اين‌گونه است كه ايشان زمانی‌كه هيچ‌كس انتظار آن را ندارد، باز خواهد گشت و صلح و امنيت را در جهان جاری خواهد ساخت.
در ادامه شيخ «ممتاز علی»، امام مسجد اتاوا، با تمركز بر موضوع چگونگی سازگاری اعتقاد بر ظهور مهدی موعود(عج) در جهان مدرن كنونی به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنانش اظهار كرد: حضرت مهدی(عج) خليفه خداوند روی زمين است؛ او از طرف حضرت حق مأموريت دارد تا صبر پيشه كند تا زمان موعود فرا برسد و خداوند آن حضرت را تا زمان ظهورش حفظ خواهد كرد.
در ادامه اين سمينار «تری بورس»، عضو كليسای متحد تورنتو، با تأكيد بر عنوان انجيل در باب رجعت به موضوع چگونه خود را برای آخر الزمان آماده سازيم، به ارائه سخنرانی پرداخته و با تأكيد بر اينكه جامعه چند فرهنگی كانادا بستر تبادل نظر و تعامل فكری و فرهنگی را فراهم آورده است؛ از حضور خود در اين جمع اظهار خرسندی كرد و گفت: بسياری اين سؤال را دارند كه آخرالزمان يعنی چه؟ از نظر مسيحيت آخرالزمان يعنی زمانی كه مسيح می‌آيد و حكومتی گسترده تشكيل می‌دهد.
وی ادامه داد: آنچه هميشه باعث جدايی انسان از خدا بوده است، شيطان است، زيرا شيطان از انسان‌ها متنفر است و برای او تفاوتی ندارد كه اين فرد مسلمان است يا مسيحی؛ لذا تنفر او از بشر مشترك است؛ بنابراين ما بايد با آموزش‌های مختلف، دانش كافی و تزكيه نفس، خود را برای آخرالزمان آماده كنيم و بدانيم كه بدون اين آمادگی، آنچه انتظار داريم محقق شدنی نيست.
captcha