جامعه براى تأمین نیازهاى دینى و فرهنگى خود به روحانیون متعّهد نیازمند است
کد خبر: 2611126
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

جامعه براى تأمین نیازهاى دینى و فرهنگى خود به روحانیون متعّهد نیازمند است

گروه اجتماعی: معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه امروز جامعه ما براى تأمین نیازهاى دینى و فرهنگى خود به روحانیون متعّهد، کارآمد و تحصیل کرده نیازمند است، گفت: روحانیون تعیین‌کننده مسیر جامعه به سمت کمال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی‌اکبر ورمقانی، معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه سقز امروز، سوم آبان ماه در دیدار با امام جمعه، اعضای شورای روحانیت و مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز با بیان اینکه روحانیت یک مسئولیت و تکلیف شرعى بزرگ است، اظهار کرد: امروز جامعه ما براى تأمین نیازهاى دینى و فرهنگى خود به روحانیون متعّهد ، کارآمد و تحصیل کرده نیازمند است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیون در تقویت باورهای دینی افزود: براى اینکه جامعه دچار انحراف نشود، ضرورت دارد که همواره کارشناسان دینى و مذهبى در جامعه وجود داشته باشند تا بتوانند مسیر جامعه را تصحیح کنند.
ورمقانی اعلام کرد: روحانیون باید معارف صحیح را در دسترس اجتماع قرار دهند تا مردم را از نعمت‌هاى عظیم معنوى که خداى تعالى به وسیله انبیا در دسترس بشر قرار داده است، بهره‌مند کنند.
دنیاى کفر از پیشرفت اسلام هراسان است
وی با عنوان اینکه اکنون دنیاى کفر از پیشرفت اسلام هراسان است، بیان کرد: اگر میلیون‌ها مسلمان در دنیا متوجه مکتب خود شوند منافع ابرقدرت‌ها به خطر مى‌افتد و موجب سقوط آن‌ها مى‌شود.
ورمقانی با بیان اینکه برای همه دیدگاه‌های صاحبنظران اهمیت قائل هستم و با تشکیل اتاق فکر از ایده‌های جامع و توسعه‌نگر حمایت خواهم کرد، افزود: همفکری با ائمه جمعه و جماعت از دیگر اولویت‌های کاری فرمانداری سقز است.
وی با اشاره به خدمات شایان نظام مقدس جمهوری اسلامی در کردستان تصریح کرد: عزم دولت برای تسریع بخشیدن به توسعه کردستان بسیار جدی است و در این راه از هیچ کوششی برای جبران کمبودها، دریغ نخواهیم کرد.
روحانیان در جامعه دو وظیفه تعیلم و تربیت دینی را بر عهده دارند
ماموستا حسین‌زاده، امام جمعه سقز هم در این دیدار از روحانیان به عنوان پاسداران ارزش‌های دینی و  اسلامی در راستای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیان در جامعه دو وظیفه تعیلم و تربیت دینی را بر عهده دارند.
وی با اشاره به جایگاه فرمانداری ویژه سقز اظهار کرد: اختیارات فرمانداری سقز در چارچوب قانون باید افزایش یابد تا خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب‌تری دنبال شود.
حسین‌زاده اعلام کرد: اختصاص اعتبارات جهشی به شهرستان سقز و توزیع مناسب این اعتبارات توسط فرمانداری یکی از ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان استان باشد، چرا که برخی مشکلات سقز تنها با اختصاص اعتبارات ویژه حل می‌شود.
حجت‌الاسلام مؤمنه، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز هم، روحانیون را به عنوان طلایه‌داران فرهنگ اسلامی توصیف کرد و گفت: روحانیان باید با مدیریت جهادی در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی تلاش کنند.
وی یادآور شد: جامعه روحانیت به عنوان قشری پیشرو آماده همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ غنی اسلامی، معروفات، جلوگیری از گسترش منکرات و تبلیغ سبک زندگی سالم است.

captcha