بیان تفاسیر و داستان‌های قرآنی در شماره جدید «بشارت»
کد خبر: 2690689
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

بیان تفاسیر و داستان‌های قرآنی در شماره جدید «بشارت»

گروه ادب: شماره جدید نشریه «بشارت» به بیان تفاسیر و داستان‌های قرآنی پرداخته است که از آن جمله می‌توان به داستان صله گرفتن کُمیت از امام صادق(ع) در ازای شعرش در رثای اباعبدالله(ع) اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شماره 99 ـ100 نشریه «بشارت» از سوی مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) منتشر شد. این نشریه نخستین نشریه قرآنی ویژه جوانان به شمار می‌رود.
ثمرات ادب در زندگی، فضیلت عالم، نصایح عارفانه و دعا در نهج‌البلاغه از جمله مباحث مطرح شده در این شماره از بشارت است. مقالات تربیتی و سازنده درباره موضوعات ارزشی و قرآن کریم و داستان‌ها و خاطرات قرآنی از دیگر موضوعاتی است که در این نشریه ارائه شده‌اند.
«لطایف و شگفتی‌های آفرینش»، «معرفی و نقد تفاسیر، فیلمنامه‌ها، ترجمه‌ها و کتاب‌های قرآنی»، «مسابقه و پاسخ به سؤالات قرآنی جوانان» و «گفت‌وگو با قرآن‌شناسان، حافظان و قاریان» نیز موضوعات دیگر مطرح شده در این نشریه است.
در مطلبی با عنوان «جامه امام» که به قلم سیدعلی موسوی گرمارودی نوشته شده است، از کُمیت، شاعر متعهد شیعی داستانی را نقل می‌کند که وی به دیدار امام صادق(ع) می‌رود و درصدد برمی‌آید تا شعرش را در رثای اباعبدالله(ع) برای امام بخواند. امام بسیار گریه می‌کند و در پایان می‌خواهد که هزار دینار و جامه‌ای نو به این شاعر هدیه دهد که کمیت تنها جامه‌ای را که حضرت بر تن دارند بنا به تبرّک طلب می‌کند و هدایای دیگر را نمی‌پذیرد.
این نشریه شامل سه بخش ژرفا، نسیم و کرانه است که در نخستین بخش، از آزادگی، روش و هدف تفکر از دیدگاه اسلام، آرامش اطمینان درونی و ایمان قلبی، ثمرات ادب در زندگی و فضیلت عالم سخن به میان آمده است.
دل آدمی و حالات مختلف آن، جامه امام، دعا در نهج‌البلاغه، سرقت و صدقه، بهره‌مندی همگان از زیارت، چرا نماز را به زبان عربی می‌خوانیم؟، سبک زندگی قرآنی، سه گناهکار خوش‌عاقبت، من سوره جن هستم، نخل یاسین و قصص قرآن در مثنوی معنوی از مباحث مطرح شده در بخش نسیم است.
کرانه که پایان‌بخش مطالب این نشریه است، شامل موضوعاتی چون قرائت قرآن، شیطان باعث بخشیدن شدن شد، کوتاه اما عبرت‌آموز، نصایح عارفانه، معماهای قرآنی، صله رحم و مسابقه است.

captcha