جهاد دانشگاهی زمینه‌ساز تقویت روحیه علمی و بسط تحقیقات در کشور
کد خبر: 3338200
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
جواد هروی:

جهاد دانشگاهی زمینه‌ساز تقویت روحیه علمی و بسط تحقیقات در کشور

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: جهاد دانشگاهی توانسته زمینه مناسبی برای تقویت روحیه علمی، بسط تحقیقات و تکنولوژی در سطح کشور فراهم کند.

جواد هروی، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به فرارسیدن سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: یکی از مراکزی که به حق بعد از انقلاب اسلامی در کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای برای خود منظور کرده، جهاد دانشگاهی است که مسئولان آن تلاش‌های گسترده‌ای در عرصه علمی، آموزشی و تقویت حوزه تحقیقات انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از کارنامه روشن و مقبولی برخوردار است، گفت: این نهاد توانسته به خصوص در حوزه آموزش‌های مهارتی و تقویت روحیه آموزش عملکرد قابل قبولی داشته باشد و فارغ از شرایط دست و پاگیر اجرایی به حرکت خود ادامه دهد.
منتخب مردم قائن در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز برخی کاستی‌ها وجود دارد از جمله اینکه اعضای هیئت علمی و کارمندان جهاد دانشگاهی همچون سایر کارکنان وزارت علوم از امکانات دریافت دستمزد و دیگر مزایا برخوردار نیستند با این حال توانسته زمینه مناسبی برای تقویت روحیه علمی، بسط تحقیقات و تکنولوژی در سطح کشور فراهم کند.
هروی تأکید کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی پس از انقلاب و مبتنی بر نیازسنجی‌های جامعه روییده و رشد پیدا کرده، لازم است خواسته‌های جامعه و نیازهای موجود نظام را برآورده کند.
وی تصریح کرد: انتظار ما از جهاد دانشگاهی این نیست که بستری برای رشد کمّی آموزش عالی کشور باشد بلکه باید این نهاد با ظرفیت‌های بالایی که دارد به سمت بالابردن کیفیت تحقیقات و آموزش پیش برود و بتواند با ایجاد زمینه برای گسترش مهارت‌های لازم در جامعه، نیازهای کشور را برطرف کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه آموزش عالی کشور به سمت و سویی پیش می‌رود که نه‌تنها نیازهای جامعه را مرتفع نمی‌کند، بلکه فارغ‌التحصیلان بیکار عدیده‌ای را روی دست ما گذاشته است.
هروی افزود: جهاد دانشگاهی از ابتدا با این نیت حرکت نکرده بلکه سعی می‌کند مبتنی بر خواسته‌های جامعه و با محوریت تحقیقات حرکت کند و انتظار می‌رود راه پرسنگلاخ تحقیقات و خلاقیت را بر صاحب‌نظران ما همچنان مفتوح سازد و بستر لازم را برای جذب محققان فراهم کند.

captcha