همایش توجیهی آزمون دکتری الهیات برگزار شد
کد خبر: 3353738
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
در مؤسسه حافظون؛

همایش توجیهی آزمون دکتری الهیات برگزار شد

گروه دانشگاه: منابع و شیوه آزمون دو مرحله‌ای دکتری الهیات و برنامه‌های مؤسسه حافظون برای داوطلبان در همایش توجیهی آزمون دکتری الهیات تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مؤسسه قرآنی حافظون به‌عنوان یکی از مؤسسات قرآنی شاخص کشور در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، سالیانی است که خدماتی شامل برگزاری دوره‌های تخصصی آمادگی کنکور ارشد و دکتری الهیات، دوره‌های تخصصی مکالمه عربی، تفسیر عمومی، ترجمه و مفاهیم قرآنی و... به مخاطبان ارائه می‌کند.

با توجه به تغییرات عدیده‌ای که در کنکور دکتری الهیات سال 95 (چه به لحاظ اجرایی و چه در منابع) رخ داده و با نزدیک شدن به زمان برگزاری کلاس‌های آمادگی دکتری مؤسسه (13 شهریور)، همایشی در همین راستا با حضور مدیریت علمی حافظون و داوطلبان مربوطه در روز جمعه، 6 شهریور برگزار شد.

در این همایش رسول محمدزاده، مدیر مؤسسه قرآنی حافظون به تبیین تغییرات اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش در نحوه برگزاری و تغییرات در منابع و مواد آزمونی پرداخت و برنامه‌ریزی‌های مؤسسه را در خصوص برگزاری کلاس‌ها و ارائه منابع منطبق بر این تغییرات شرح داد.

وی با اشاره به شیوه آزمون دکتری رشته الهیات سال 95، گفت: آزمون دکتری رشته الهیات سال 95، شامل دو مرحله آزمون بوده که مرحله اول آن در اسفندماه سال 94 در قالب آزمون عمومی الهیات برگزار و مرحله تخصصی در اردیبهشت‌ماه 95 توسط دانشگاه‌های مربوطه و از طریق مصاحبه که غالباً به شکل کتب است، برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی حافظون اظهار کرد: مواد آزمونی بخش عمومی الهیات، شامل 5 عنوان  استعداد تحصیلی، زبان عمومی، زبان تخصصی، ادبیات عرب، و کلیات علوم اسلامی خواهد بود.

محمدزاده عنوان کرد: از جمله منابع مورد تردید و سؤال داوطلبان، کلیات علوم اسلامی است که برگرفته از کتاب 3 جلدی شهید مطهری(ره) تحت همین عنوان است که خلاصه کنکوری آن، توسط مؤسسه جهت بهره‌مندی داوطلبان تدوین شده و 40 ساعت کلاس آمادگی این درس توسط امیراحمدی، فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) ارائه می‌شود.

بنا بر این گزارش، همچنین دروس ادبیات عرب، زبان پایه، عمومی و تخصصی و هم‌چنین عنوان درسی استعداد تحصیلی در کلاس‌های این مؤسسه ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شنیدن فایل صوتی این جلسه می‌توانند به سایت مؤسسه به نشانی http://haafezoon.ir مراجعه کنند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داوطلب دکتری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۸:۵۱
0
2
من پارسال از جزوات آموزشی این موسسه استفاده کردم و دکتری اصول الدین قبول شدم. انصافا زحمت کشیده اند
captcha