دومین کنگره ملی امامزادگان کشور در طبس برگزار می‌شود
کد خبر: 3379605
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
امشب؛

دومین کنگره ملی امامزادگان کشور در طبس برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری افتتاحیه مراسم امشب، ۱۳ مهرماه بعد از نماز مغرب در امامزاده حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع)، گفت: مراسم اختتامیه کنگره نیز روز سه‌شنبه، ۱۴ مهر برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام محمدطاهرگرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: 13 و 14 مهرماه امسال دومین کنگره امامزادگان در طبس برگزار می‌شود.



وی هدف از برگزاری این همایش را تبدیل کردن بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی دانست و افزود: برای آنکه بقعه به یک قطب فرهنگی تبدیل شود ابتدا باید شناسانده شود لذا برگزاری این کنگره راهی برای شناساندن بقاع متبرکه است.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی معرفی امامزادگان، ایجاد زمینه‌ای برای از بین بردن عرفان‌های کاذب، تبیین اندیشه‌ها و افکار اهل‌بیت(ع) و معرفی استان و جذب گردشگری را از دیگر اهداف این کنگره دانست.



گرایلی بیان کرد: این کنگره در خراسان جنوبی با محوریت حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) می‌شود و تاکنون بیش از 200 مقاله به این کنگره ارسال شده است.



وی با اشاره به اینکه سخنران مراسم افتتاحیه این کنگره حجت‌الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف است، عنوان کرد: مراسم اختتامیه این کنگره 14 مهرماه و با سخنرانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان برگزار می‌شود.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه برگزاری این کنگره به شناساندن امامزادگان شاخص کمک می‌کند، تصریح کرد: کتاب سازمان اوقاف و امور خیریه استان با نام «وارثان عترت» که در راستای معرفی امامزادگان استان است که در این کنگره رونمایی می‌شود.



گرایلی به برنامه‌های جانبی این کنگره اشاره کرد و گفت: رونمایی از تمبر کنگره ملی امامزادگان و رونمایی از نرم افزار بقاع متبرکه از برنامه های جانبی این کنگره است.



وی با اشاره به اینکه افتتاحیه مراسم امشب، 13 مهرماه بعد از نماز مغرب در امامزاده حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) برگزار می‌شود، یادآور شد: در حاشیه این کنگره در محوطه امامزاده نمایشگاهی در قالب عکس و پوستر برپا می‌شود.

captcha