فتنه‌ها با پیروی انسان از هواهای نفسانی آغاز می‌شود
کد خبر: 3528040
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

فتنه‌ها با پیروی انسان از هواهای نفسانی آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به خطبه 50 نهج‌البلاغه، آغاز فتنه را پیروی از هواهای نفسانی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج امام حسن (ع) قزوین که در حسینیه شهید مطهری سپاه برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) بیان می‌کنند که فتنه‌ها با پیروی انسان از هواهای نفسانی آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: آن‌هایی که از هواهای نفسانی پیروی می‌کنند در نهایت برای رسیدن به مقاصد دنیایی دست به حیله، نیرنگ و ریا می‌زنند تا به آن مقصد شیطانی دست پیدا کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیر مؤمنان (ع) در ادامه می‌فرمایند که آن‌ها برای رسیدن به اهداف شیطانی خود دست به بدعت می‌زنند و چیزهایی را به دین نسبت می‌دهند و وقتی که فتنه شکل می‌گیرد، عده‌ای با عده‌ای دیگر همراهی می‌کنند و باندی را تشکل می‌دهند تا به هواهای نفسانی خود دست پیدا کنند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: طبق فرمایش آن حضرت، برخی‌ها برای دست‌یابی به هواهای نفسانی خود، حق را با بخشی از باطل می‌آمیزند و مردم را در فهم حق و باطل دچار اشتباه می‌کنند و امروز شاهدیم که برخی از قدرت‌ها که در حرف می‌گویند ما با تروریست مخالفیم اما در عمل دست به جنایت‌های زیادی می‌زنند.
وی بیان کرد: در این میان مؤمنان کسانی هستند که شیطان با هیچ راهکاری نمی‌تواند آن‌ها را از مسیر درست منحرف کرده و بر آن‌ها مستولی شود.
آیت‌الله عابدینی در پایان یادآور شد: آن کسانی که با ما سر دوستی دارند و عهد و پیمان بسته‌اند، نجات می‌یابند و نجات یافتگان با شیطان سرو کاری نخواهند داشت.
captcha