اشاعه و بیان گناه قبح آن را در جامعه می‌شکند
کد خبر: 3543522
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

اشاعه و بیان گناه قبح آن را در جامعه می‌شکند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برجسته استان قزوین با اشاره به اینکه اشاعه و بیان گناه قبح آن را در جامعه می‌شکند، گفت: تجسس در کار یکدیگر به شدت در قرآن کریم نهی شده است.

اکبر حاج‌فتحعلی، قاری برجسته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) می‌آموزیم که نباید با دید منفی به دیگران نگاه کرده و یا به دنبال عیوب آن‌ها باشیم این در حالی است که خداوند متعال مردم را از تجسس در کار یکدیگر به شدت نهی کرده است.
وی افزود: اگر فرض کنیم عیبی نیز محرز و قطعی شد، باز هم حق اشاعه و عنوان گناه را نداریم چراکه در این صورت قبح گناه در جامعه شکسته شده و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.
حاج‌فتحعلی با اشاره به اینکه خداوند متعال  بر حفظ آبروی مؤمنین تأکید بسیار دارد، بیان کرد: اگر کسی بر فرض جرمی مرتکب شده باشد، وظیفه ما ایجاب می‌کند که به این مسئله دامن نزده و آن را اشاعه ندهیم.
این قاری برجسته قرآن مجید با بیان اینکه اگر جرمی صورت گرفته باشد باید از مجاری قانونی پیگیری شده و قانون اجرا شود، ادامه داد: اگر جرم محرز نشود، افرادی که به مجرم احتمالی تهمت زده‌اند، دچار گناه کبیره شده‌ و اگر کسی در این مسیر یاریگر دشمنان باشد در گناه این اتهام زدن شریک خواهد بود.
دشمن از کاه، کوه می‌سازد
وی با اشاره به اینکه دشمن از کاه، کوه می‌سازد، عنوان کرد: دشمنان برای ما شر خواسته، مسائل را دامن زده و سعی می‌کنند تا هر موردی را به نظام و رهبری ارتباط دهند این در حالی است که ما مسلمانان باید هوشیار بوده و فریب حیله‌های دشمن را نخوریم.
حاج‌فتحعلی با بیان اینکه بیشترین گناهان کبیره، گناهان زبانی همچون تهمت، سخن‌چینی و دروغ است، افزود: این افراد طبق آیه 19 سوره نور عاقبت دردناکی را در دنیا و آخرت برای خود خریده‌اند.
این قاری برجسته قرآن کریم ادامه داد: این آیه مبارکه برای افراد اشاعه دهنده گناه نیست بلکه برای کسانی است که تنها دوست دارند یک گناه در جامعه شیوع پیدا کند به این ترتیب باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده که مبادا خسرة‌الدنیا و الاخرة شویم.
captcha