راه‌اندازی بیش از 4 موکب در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3546631
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

راه‌اندازی بیش از 4 موکب در راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان قزوین از راه‌اندازی بیش از 4 موکب توسط مردم قزوین در مسیر راه‌پیمایی اربعین در ایران و عراق خبر داد.

علیرضا کلانتری، مدیر حج و زیارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه دستگاه‌های استان قزوین مشارکت گسترده‌ای در راه‌پیمایی اربعین داشته‌اند، اظهار کرد: بیش از 4 موکب توسط مردم قزوین در طول مسیر راه‌پیمایی اربعین توسط مردم قزوین راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه اولین موکب مردم قزوین در شهر آوج راه‌اندازی شده است، افزود: این موکب با نامک بدرقه از نخستین روزهای سفر خدمات دهی و اکرام زائرین است .
کلانتری تأکید کرد: بیش از 30 هزار بطری آب و 30 هزار کیک در این موکب برای زائرین توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه دومین موکب قزوین در مرز مهران است ، افزود: این موکب با نام شهدای منا فعال است و در آن بیش از 100 هزار بطری آب ، 30 هزار کیک و200 تخته پتو توزیع شده است.
مدیر حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه یک موکب دیگر نیز در کربلا با نام شهدای منا ایجاد شده است، عنوان کرد: در این موکب نیز 100 هزار بطری آب ، 30 هزار کیک و100 تخته پتو برای استفاده زائرین توزیع می شود.
وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از 30 تریلی مایحتاج زائرین را به شهرهای مصیب و کربلا از محل کمک‌های مردمی ارسال کرده‌اند
کلانتری از راه اندازی یک موکب توسط هیئت رزمندگان قزوین در کربلا خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها با تمام توان خود وارد صحنه شده اند و همه در این عرصه احساس مسئولیت میکنند.
وی در پایان یادآور شد: استان قزوین نقش خوبی در کمک به سفر اربعین داشته و نیروهای شهرداری قزوین و اتوبوسرانی در مهران فعال هستند.
captcha