اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
کد خبر: 3548958
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا

گروه فعالیت‌های قرآنی: در شرایطی که جلسات قرآنی در سطح استان قزوین با فراز و فرودهای فراوانی همراه بوده است، تنها اخلاص را می‌توان رمز موفقیت و استمرار جلسات قاریان اهل بیت(ع) در منازل شهدا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مجمع قاریان اهل بیت(ع) نام جلسه‌ای است که عمری به قدمت 20 سال دارد و در طی این مدت نیز بدون هیچ وقفه‌ای و به صورت مستمر در منازل خانواده شهدای قزوین برگزار شده است.
این جلسات هر هفته در منزل یکی از خانواده شهدای سطح شهر قزوین با حضور قاریان استان قزوین و بدون هیچ محدودیت سنی برگزار می شود و شاید بتوان به راحتی از آن به عنوان جلسه‌ای نام برد که در این 20 سال بدون هیچ وقفه‌ای در سطح قزوین برگزار می‌شود.
مجید وفاپور یکی از دست‌اندرکاران این جلسه در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز 20 سال از عمر این جلسات می‌گذرد، اظهار کرد: جلسه مجمع قاریان اهل بیت(ع) از سال 1375 در شام شهادت امام حسن عسگری(ع) با مساعدت آیت‌الله باریک‌بین و آقای روزبه فرماندار وقت قزوین پایه‌گذاری شد و اولین جلسه آن نیز در منزل آیت‌الله باریک‌بین و به یاد فرزند شهیدشان برگزار شد.
اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
وی با بیان اینکه از آن روز تا به حال تمام جلسات این محفل نورانی قرآنی در منازل شهدا برگزار شده و هیچ وقت جلسات تعطیل نشده است، عنوان کرد: تنها در شب‌هایی که جلسات با شب عاشورا برخورد داشته است شاهد عدم برگزاری این جلسه بوده‌ایم.
وفاپور که خود را از تربیت یافتگان نسل نخست این جلسات می‌داند، برگزاری این جلسه را با سه هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، دیدار قاریان قرآن  با یکدیگرو افزایش سطح قرائت در قزوین دانست.
وی معتقد است، یکی از نکات برجسته این جلسات آن است که این جلسات متعلق به هیچ شخص خاصی نیست و تنها با نام شهدای قزوین برگزار شده است.
اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
وفاپور در پاسخ به این سوال که چه کسانی پایه‌های ابتدایی این جلسات را گذاشته‌اند، گفت: این جلسه با همت حجت‌الاسلام موسی صفی‌ خانی، حجت‌الاسلام عباس حسینی، حاج فتحعلی، آقای صفری که خود برادر شهید بودند و امیر قبادی با پشتیبانی نماینده ولی فقیه و فرماندار وقت شروع شد.
اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
این قاری برجسته با اشاره به اینکه نسل‌ها و افراد زیادی در این جلسات تربیت شده اند، بیان کرد: امروز شاهد تربیت نسل چهارم قاریان در این جلسات هستیم و به لطف خدا و قرآن افراد زیادی در دامن این جلسات تربیت یافته و تحویل جامعه قرآنی شده اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز به هیچ عنوان از بودجه‌های دولتی استفاده نکردیم و اجازه ندادیم هیچ بودجه دولتی در این جلسات وارد شود و تمام هزینه‌های آن با بودجه مردمی بوده است.
اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین با بیان اینکه از همان ابتدا تصمیم گرفته شد تا جلسات تنها به قرائت قرآن ختم نشود و حتما به نام اهل بیت(ع) و یاد آنها نیز در جلسات توجه شود، اضافه کرد: بیان احادیث و تفاسیر قرآن منقول از اهل بیت(ع) و حتی استفاده از ذاکرین اهل بیت(ع) در جلسات از دیگر رموز موفقیت این جلسات بوده است.
وی با بیان خاطره‌ای گفت: بارها و بارها توجه و حضور شهدا را در جلسات می توانستیم مشاهده کنیم.
وفاپور بیان کرد: تلاش داشتیم تا با حضور در منزل شهید علی جهانشاهی جلسه قرآن را در منزل این شهید برگزار کنیم. وقتی برای اطلاع به منزل مادر این شهید رفتیم متوجه شدیم که مادر شهید از زمان برگزاری جلسه پیش از اطلاع دادن ما خبر داشته است و وقتی داستان را جویا شدیم مادر شهید گفت که دیشب فرزند شهیدم به خوابم آمده و گفته است که اتاق من را آماده کن چون به زودی محفل قرآن در منزل ما برگزار خواهد شد.
اخلاص؛ رمز تداوم 20 ساله جلسات قرآن خانواده شهدا
وی دلیل اصلی موفقیت این جلسات را نیت خالص افراد و بنیانگذاران این جلسه دانسته و عنوان کرد: نگاه خود شهدا به این جلسات نیز همیشه برای ما قابل لمس بود و همین امر می تواند یکی از علت‌های اصلی موفقیت و استمرار جلسات قرآن باشد.
captcha