یارانِ در گهواره امام(ره)، هنوز در سنگر قرآن بیدارند
کد خبر: 3572262
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

یارانِ در گهواره امام(ره)، هنوز در سنگر قرآن بیدارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: برخی از فعالان قرآنی قزوین که در سال‌های 1342 در گهواره بودند، در دوران انقلاب با فعالیت‌های گسترده، پیروزی انقلاب را رقم زدند و این روزها نیز هم‌قدم با یاران امام خمینی(ره) سنگر انقلاب را حفظ کرده و به کارهای انقلابی خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، در سال 1342 در بحبوحه انقلاب بود که مردم ایران به امید روزهای بهتر با رژیم شاه به مخالفت پرداختند، در همان سال‌ها بود که مردم با رهبری امام خمینی (ره) به امید رسیدن به نور و فجر قیام کردند.
دریکی از همان روزها بود، درحالی‌که امام خمینی (ره) به‌سوی تبعیدگاه برده می‌شدند؛ مأمور ساواک از ایشان پرسید پس یاران شما کجا هستند؟" امام خمینی (ره) در جوابش این جمله تاریخی را فرمودند که " یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند ".
این یاران در گهواره امام(ره)ِ امت بعدها در سال 57 برای حفاظت از امام خمینی(ره) و میراث گران‌قدرش که همان " انقلاب اسلامی ایران " است به میدان آمدند و در کنار یاران انقلابی امام خمینی (ره) ایستادند تا پیروزی انقلاب رقم بخورد.
مجید وفاپور یکی از فعالان قرآنی استان قزوین نیز یکی از همین یاران در گهواره بوده است، او که در دوران انقلاب 7 سال بیشتر نداشت پابه‌پای یاران امام در عرصه حضور پیدا می‌کرد و اینک نیز بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی همچنان درراه انقلاب قدم برمی‌دارد.
این فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خاطرات آن روزها می‌گوید که در دوران کودکی به سر می‌برد و اهداف انقلابی والایی را دنبال می‌کرد، وفاپور در خصوص ماندگارترین خاطرات آن دوران بیان می‌کند: آن روزها را خوب یادم است، 7 ساله بودم و می‌خواستم برای پیروزی انقلاب قدمی بردارم اما شرایط آن دوران به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم به‌صورت آشکار به تبلیغ انقلاب بپردازیم.
وی ادامه می‌دهد: در آن زمان به همراه یکی از دوستانم به‌منظور فروختن آدامس در حواشی راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کردیم، ما "بج سينه" عکس‌های شیشه‌ای امام خمینی(ره) را که به کت نصب می‌شد را در زیر آدامس‌ها پنهان می‌کردیم و در شرایط مناسب بین مردم پخش می‌کردیم.
وفاپور اظهار می‌کند: دریکی از همین روزها بود که بالگردهای ارتش برای تیراندازی آمدند و همه به پشت مسجدالنبی(ص) فرار کردیم و تا شب دریکی از خانه‌ها ماندیم تا زمانی که شرایط آرام شد و به خانه برگشتیم.
به گزارش ایکنا، این فعالیت‌های انقلابی در جان‌ودل فرزندان انقلاب ریشه دوانده، همان‌طور که هنوز بعد از گذشت سال‌ها با فعالیت‌های قرآنی خود ادامه رو راه امام و شهدا هستند.
اکبر حاج فتحعلی یکی دیگر از فعالان قرآن و قاریان برجسته استان است که در آن دوران 13 ساله بوده است، وی در گفت‌وگو با ایکنا بیان می‌کند: آن زمان دانش‌آموز کلاس سوم راهنمایی بودم و هنوز وارد دوران جوانی نشده بودم که بتوانم اقدامات مؤثری درزمینهٔ انقلاب داشته باشم.
این قاری برجسته قرآن می‌گوید: اما با همان حال هرروز در راهپیمایی‌های مختلفی که در مسیرهای مختلف تجمع‌های مسجدالنبی(ص) و خیابان مولوی، سبزه‌میدان، شهربانی قزوین انتهای خیابان سپه حضور پیدا می‌کردیم و اعلامیه امام را به داخل خانه‌های مردم می‌انداختیم.
وی یادآور می‌شود: در آن دوران جلسات قرآنی با تدریس و تفسیر آیات مرتبط با حرکت‌های انقلابی، مردم را برای حضور در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی هدایت می‌کردند، درواقع جلسات قرآنی در پیروزی انقلاب نقش مهمی را بر عهده داشتند.
به گزارش ایکنا، فعالیت‌های قرآنی همواره نقش مهمی در به بار نشستن حرکت‌های انقلابی مردم و بصیرت افزایی اقشار مختلف مرم جامعه داشته است، درواقع هیچ فعالیتی در کشور به‌اندازه فعالیت‌های قرآنی در مصون‌سازی نسل جوان در مقابل تهاجم فرهنگی مؤثر نبوده است بنابراین این روزها باید در مسیر استمرار انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی را جدی‌تر بگیریم و بیشتر به آن بپردازیم.
آرزو یارکه سلخوری خبرنگار ایکنا
captcha