طرح‌های کمیسیون آموزش عمومی قرآن همچنان معلق
کد خبر: 3581706
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

طرح‌های کمیسیون آموزش عمومی قرآن همچنان معلق

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن خراسان رضوی مطرح کرد: طرح‌های مصوب در کمیسیون آموزش عمومی قرآن همچنان به علت عدم تخصیص بودجه مربوطه، معلق است.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه طرح‌های مصوب در این کمیسیون همچنان به علت عدم دریافت بودجه مربوطه، معلق است، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی کمیسیون و ارسال طرح‌ها به دیبرخانه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان و تأیید این برنامه‌ها، همچنان مسیری برای پشتوانه مالی اجرای این طرح‌ها ابلاغ نشده است.
تشکیل شورا و تأیید نماینده ولی‌فقیه؛ شرط تخصیص بودجه مورد نیاز
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌ها و فعالیت‌های قرآنی در کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان برگزار شده و حدود 16 طرح و برنامه‌ در حوزه آموزش عمومی قرآن به دبیرخانه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی ارسال شده است.
مهدوی‌خواه در پایان ابراز کرد: اجرای این برنامه‌ها تنها نیازمند برگزاری جلسه مشترک شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با حضور نماینده ولی‌فقیه و اختصاص بودجه است که البته با توجه به ایام پایانی سال هنوز این جلسه تشکیل نشده و شورا، بودجه‌ای در این رابطه، به کمیسیون آموزش عمومی ابلاغ نکرده است.
درحالی عدم تحقق این موضوع همچنان باقی است که حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، مسئول دبیرخانه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان در اظهارنظر خود این طرح‌ها را مورد تأیید قرار داده و بودجه‌ای حدود 500 میلیون ریال را برای اجرای طرح‌های مصوب در کمیسیون آموزش عمومی در نظر گرفته‌ شده است.
captcha