179 گروه جهادی استان مرکزی شناسنامه‌دار شدند
کد خبر: 3623500
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
فراهانی:

179 گروه جهادی استان مرکزی شناسنامه‌دار شدند

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بسیج سازندگی 4 اردوی جهادی و یک اردوی طرح هجرت تدوین شده است، در اردو جهادی یک روزه 11هزار و 218 نفر شرکت کردند همچنین تاکنون 179 گروه جهادی استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی فراهانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 4 مرداد، در نشست خبری که سپاه روح الله استان برگزار شد، گفت: در کشور 5 میلیون دانشجو، 10میلیون فارغ‌التحصیل و 33 میلیون نیروی انسانی آماده به کار داریم که برنامه‌ریزی درست می‌تواند این افراد را در مسیر رشد و بالندگی نظام قرار دهد. 
وی تصریح کرد: داشتن اقتصاد قوی و پویا مبتنی بر توانمندی داخلی، اثرگذار بر قیمت نفت، ارزش‌آور برای پول ملی، افزایش قدرت خرید مردم مورد تأکید رهبری است. 
فراهانی اظهار کرد: جوانی که توان ساخت موشک، سلاح‌های پیشرفته، غنی سازی اورانیم تا 20درصد و... را دارد چطور نمی‌تواند خودرو  تولید کند و صنعت غذایی کشور را مدیریت کند.
وی اظهار کرد: رهبری بر رونق ملی تأکید فراوان دارند، ایشان مردم، مسئولان و رؤسای سه قوه را مکلف کردند در این حوزه به رسالت خود عمل کنند تا به گسترش صادرات، امنیت سرمایه گذاری، ثبات سیاست‌ها، در صنایع تبدیلی اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم. 
فراهانی ادامه داد: قوانین ما بر مبنای حمایت از صنایع مادر، تولیدی، شرکت‌های بزرگ و کارخانجات است، زیرساخت‌ها و قوانین فعلی با کارگاه‌های کوچک مطابقت ندارد، بنابراین انطباق، انعطاف و اصلاح قوانین در راستای حمایت از کارگاه‌های کوچک و زودبازده از واجبات است.
وی اظهار کرد: سال گذشته در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی مانند دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، محصولات گلخانه‌ای و ...  15میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که از این رقم 13میلیارد و 928 میلیون تومان جذب شد. سال گذشته 784 مورد تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است. 
فراهانی گفت: در بسیج سازندگی 4 اردوی جهادی و یک اردوی طرح هجرت تدوین شده است، سال گذشته در اردو جهادی یک روزه 11هزار و 218 نفر، اردوی سه روزه ویژه مهندسان کشاورزی 837 نفر ، اردوی 7روزه 2هزار و 675 نفر ، اردوی 10روزه یک‌هزار و 140 نفر و در اردوی طرح هجرت 10روزه دانش‌آموزی950 نفر شرکت کردند.

این مقام مسئول از شناسنامه دار شدن 179 گروه جهادی استان خبر داد و گفت: احداث 60 پروژه‌ محرومیت‌زدایی و سازندگی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌های مشاغل اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی یک‌هزار و 733 مورد، مرمت پروژه‌های محرومیت زدایی و سازندگی 20 مورد، اعزام اکیپ‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار 116 تیم، 2مورد بیمارستان صحرایی در شازند و کمیجان و اعزام 2اکیپ درمانی تخصصی و نیمه تخصصی به مناطق محروم از خدمات ارائه شده سال گذشته است. 
فراهانی سازندگی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را از اهداف برنامه‌های سال جاری برشمرد و گفت: یکی از اهداف برنامه‌ریزی در بخش سازندگی و محرومیت زدایی در راستای به کارگیری تعداد بیشتری از متخصصان و بسیجیان در عرصه‌هایی مانند امور جهادی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی است. در گروه جهادی سه سیاست توسعه خدمات رسانی، مسجد محور و استفاده از ظرفیت خیرین، اقشار و متخصصین دنبال می‌شود. 
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک به اشاعه فرهنگ و سنت قرض الحسنه با محوریت مساجد و در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و کمک به صنایع کوچ تبدیلی و زودبازده با رویکرد اقتصاد مردم محور است. ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های پایه بسیج سازندگی است. قصد داریم امسال در بخش صنایع تبدیلی یک‌هزار مورد عرصه ایجاد کنیم.  

مسئول بسیج سازندگی استان اظهار کرد: کارگاه توجیهی و تخصصی مربیان طرح همگام با کشاورز از دیگر طرح های اجرایی است. کاشت محصول با سلیقه کشاورز اتفاق می‌افتد اگر آمایش سرزمینی صورت نگیرد و برای کشاورزی سیاست متمرکز نداشته باشیم کشاورز ممکن است متضرر شود؛ لذا بهترست اراضی تحت سیاست کشوری هدایت شود. 
وی اظهار کرد: کلینیک سیار داپزشکی، توزیع سبدکالا برای محرومین، برگزاری اردوهای یک، 3، 7، 10 روزه، حضور خیرین در مناطق محروم و بازدید از پروژه‌های محرومیت زدایی از برنامه‌های اجرایی سال جاری است. امسال در حوزه صنایع تبدیلی یک میلیارد و 107میلیون تومان تسهیلات در مرحله اول پرداخت می‌شود. 
فراهانی گفت: برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی واگذاری پول بلاعوض در سال 96 اجرایی می‌شود. این پول در زمینه آب رسانی روستایی، کشاورزی، آب شرب، ساخت خانه محروم و خانه عالم، ساخت غسالخانه، گلزار شهدا، لایروبی قنوات، پل روستایی به مبلغ 3میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه می‌شود. بسیج سازندگی در ساخت پروژه‌های مورد نیاز مناطق محروم 50درصد مبلغ را به صورت وام بلاعوض تخصیص می‌دهد. 
وی ادامه داد: امسال برای مرمت و بهسازی حوزه‌های علمیه 2میلیارد تومان به صورت صدرصد در اختیار حوزه‌ها قرار می‌دهیم. همچنین طرح کرامت با پوشش 12محله در معرض آسیب در شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند و خمین با تخصیص هر محله 400 میلیون اعتبار انجام می‌شود.
فراهانی تصریح کرد: ابتدای سال 32هکتار از اراضی استان خوزستان را نهال کاری کردیم این طرح  در راستای مبارزه با ریزگردها انجام شد. تشکیل قرارگاه «پیشرفت و آبادانی» در سطح کشور 100 دهستان را تحت مطالعه قرار می‌دهد مطالعات 100 دهستان در سال 95 کلید خورد که از این تعداد 3 دهستان به استان مرکزی اختصاص پیدا کرد. اردوی جهادی از 5 تیر‌ماه اغاز و تا اول آذرماه ادامه دارد. در این اردوها 451 نفر از بانوان و 2هزار و 542 نفر از آقایان حاضر هستند.
captcha