رفتارهای آمریکا از اعراب جاهلی هم بدتر است
کد خبر: 3654167
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

رفتارهای آمریکا از اعراب جاهلی هم بدتر است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: امروز از جاهلیت عرب هم بدتر شده است و راحت از عهدنامه‌های جهانی به راحتی خارج می‌شوند در حالی که اعراب جاهلی هم به عهد خود پایبند بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، امروز 26 مهرماه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان فرمودند زمانی می‌آید که مردم صبح، دیندار هستند و عصر وقتی به خانه باز می‌گردند بی دین شده‌اند.

وی افزود: در عصر و زمان ما هم جاذبه مقام و ثروت و شهوت چه رقم افراد را زیر و رو می‌کند و ایمان و آبرو و شخصیت خود را از دست می دهند بنابراین باید بر خدا توکل کرده و خودمان را به او بسپاریم. 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انسان عالم کسی است که قبل از کارهایش فکر کند عنوان کرد: افراد باید بیندیشند که نتیجه برخی رشوه‌های کلان میلیاردی به کجا می رسد؟ و مال حرام چه بر سر زندگی انسان می‌آورد.

وی تاکید کرد: علم چیزی است که انسان را زنده می‌کند و کسی که با علم زنده شده باشد می‌تواند از فتنه‌ها در امان باشد؛ ما اگر خودمان را به خدا نسپاریم و لطف و عنایات الهی نباشد لغزش در انتظار همه ما هست و این لطف هم به کسی می‌رسد که لایق آن هستند.

آیت‌الله مکارم با اشاره به برپایی درس اخلاق از سوی ایشان از امشب در مدرسه امام کاظم(ع) عنوان کرد: مسایل اخلاقی در حوزه حساسیت خاصی دارد و لازم است؛ فشار زیادی آوردند تا ما این درس را تشکیل بدهیم و قرار است در این درس اخلاقیات و مسایل حوزه تبیین شود.

آیت‌الله مکارم بیان کرد: این درس هم علمی و منطقی و هم عاطفی و روانی خواهد بود و بنای ما بر این است که سه ماه ادامه یابد.

این مفسر قرآن با اشاره به اظهارات ترامپ تصریح کرد: بیش از هر چیز انسجام مردم می‌تواند ما را در مقابل آمریکا پیروز کند؛ خوشبختانه خودشان با دست خودشان، خود را رسوا کردند، روزی برخی تصور می‌کردند که ما می‌توانیم با آمریکا کنار آمده و مشکلات را حل کنیم ولی معلوم شد که آنان اصلا ما را نمی‌خواهند و نظام ما را قبول ندارند و به هیچ وجه نیز قابل اعتماد نیستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: آمریکا از بخش فرهنگی سازمان ملل خارج شد و حالا قصد دارد از برجام هم خارج شود و خوشمزه این است که به کره شمالی می‌گویند بیایید مذاکره کنیم؛ معلوم است که شما قابل اعتماد نیستید زیرا به کسانی که یکطرفه همه چارچوب ها را می‌شکنند و به معاهدات پایبند نیست اعتمادی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: امام علی در عهدنامه مالک فرمود حتی اقوام جاهلی هم عهدشکنی را جایز نمی‌دانستند بنابراین ولو با دشمن هم عهد نشکن؛ امروز از جاهلیت عرب هم بدتر شده است و راحت از عهدنامه‌های جهانی به راحتی خارج می‌شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: بیش از هر چیز انسجام ملت می‌تواند دشمن را مایوس و توی دهان آنان بزند و این انسجام انشاءالله پیروزی‌های پی در پی خواهد داشت. 
captcha