ضرورت توجه مسئولین به مسابقات قرآن
کد خبر: 3654316
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

ضرورت توجه مسئولین به مسابقات قرآن

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بسترساز پرورش استعدادهای قرآنی یاد کرد و گفت: مسئولین باید به برگزاری مسابقات قرآن، توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از ساری درباره دوازدهمین مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در دیار علویان، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بسترهای مناسب جهت پرورش استعدادها در زمینه های مختلف به ویژه قرآنی هستند و افراد زبده و توانا از این پایگاه های دینی، تربیت می شوند.
وی اظهار کرد: اگر آشنایی و انس با قرآن در خانواده، مورد توجه جدی قرار گیرد و فرزندان و دانش آموزان به ویژه نونهالان با معارف قرآن، الفت گیرند موجب تشویق و ترغیب به سمت معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و تربیت افراد ممتاز قرآنی، خواهد شد.
آیت الله معلمی بیان کرد: مسابقات قرآنی، زمینه ساز توجه بیشتر اقشار مختلف مردم به قرآن و معارف این کتاب وحیانی می شود و باید علاوه بر آموزش و روخوانی به مفاهیم این کتاب الهی، توجه ویژه نمود.
وی با اشاره به اینکه مفاهیم قرآن برای انسان و انسانیت، حیاتبخش و وسیله نجات است، ابراز کرد: معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را باید از انسان های عالِم و آشنا با آن، دریافت کرد.
امام جمعه قائمشهر گفت: قرآن باید در کنار عترت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، فرا گرفت.
آیت الله معلمی اظهار کرد: دریافت مفاهیم والای قرآنی از علمای وارسته شیعه، زمینه ساز سعادت و تعالی انسان ها، خواهد بود.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی، فرصت های نزدیک شدن به معارف و کلام وحیانی این کتاب الهی می شود و مسئولین باید به این مهم، توجه جدی داشته باشند.
دوازدهمین دوره استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در مازندران، پنج شنبه و جمعه 27 و 28 مهر ماه در این دیار، برگزار می شود. 
captcha