۶ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین‌المللی هستند
کد خبر: 3654508
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

۶ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین‌المللی هستند

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان گفت: ۶ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین‌المللی قرار دارند و ۳۳۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجوی دکترا در اصفهان تحصیل می‌کنند و با ۱۶۰ مرکز آموزش عالی و شهرک علمی و فناوری که در نوع خود بی‌نظیر است و علم را به ثروت تبدیل می‌کند، این استان جایگاه خوبی در بخش علمی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آیین افتتاح سالن همایش مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان استانی بزرگ، کهن و با فرهنگ غنی است که ۷ هزار سال سابقه دارد و در این مدت ۴ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده و امروز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
وی افزود: داشته‌های استان در ابعاد مختلف به ویژه علم و فناوری، در مقابل نداشته‌های آن بسیار گسترده‌تر و عظیم‌تر است، اما عده‌ای از جمله برخی رسانه‌ها، دائما از نداشته‌ها می‌گویند و ظرفیت‌ها و مزیت‌های بی‌شمار استان را کتمان می‌کنند.
زرگرپور با بیان اینکه ۱۵ درصد تولید ناخالص بخش صنعت، در اصفهان تولید می‌شود، ادامه داد: ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور که صادرات آن به کشورهای اروپایی است، در اصفهان وجود دارد.
وی اضافه کرد: در زمینه کشاورزی، علی‌رغم خشکسالی‌های چند سال اخیر، این استان رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از بعد گردشگری نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در دنیا مطرح است، افزود: اصفهان جزء ۱۰ شهر دیدنی دنیا است و بیش از ۲۰ هزار جاذبه میراثی و طبیعی در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: در طول سال ۹۲، تنها ۶۵ هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کرده‌اند، ولی در سال ۹۶ این آمار ۶ برابر شده و مدیریت استان در تلاش است که تا دو سال آینده تعداد گردشگران خارجی به یک میلیون نفر برسد.
زرگرپور با اشاره به اینکه این استان امکانات خدادادی و انسانی فراوانی دارد، گفت: اصفهان با ۶ درصد جمعیت کشور، ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد جانبازاران را تقدیم دفاع مقدس کرده است و ۴۰۰ فرمانده ارشد از این استان در دفاع مقدس حضور داشتند.
وی افزود: تردد ۴۰ درصد بار کشور و ۲۰ درصد مسافران کشور از شریان‌های حیاتی این استان بیانگر این است که عملکرد اصفهان ملی و منطقه‌ای می‌باشد.
استاندار اصفهان به مشکلات این استان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل زیست محیطی و اقتصادی در استان وجود دارد که در تلاش هستیم با این امکانات مشکلات را برطرف کنیم.
وی به داشته‌های اصفهان در بعد علمی اشاره کرد و افزود: ۶ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین‌المللی قرار دارند و ۳۳۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجوی دکترا در اصفهان تحصیل می‌کنند و با ۱۶۰ مرکز آموزش عالی و شهرک علمی و فناوری که در نوع خود بی‌نظیر است و علم را به ثروت تبدیل می‌کند، این استان جایگاه خوبی در این بخش دارد.
زرگرپور با بیان اینکه ۸۸ درصد جمعیت استان شهرنشین است، ادامه داد: میانگین کشوری ۷۵ درصد است و ۱۰۷ شهر در استان وجود دارد و به عبارتی اصفهان یک استان شهری است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان همواره برای استان‌های دیگر الگو بوده است، افزود: اصفهان یک شهر مرجع و بین‌المللی بوده و به همین دلیل بحث مدیریت شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این مرکز جایگاه ویژه‌ای دارد که باید همیشه تقویت شود.
استاندار اصفهان یادآور شد: استانداری و حوزه معاونت عمرانی و سازمان همیاری شهرداری‌ها با ظرفیت‌های خوبی که دارند، می‌توانند حمایت‌های لازم را از این مجموعه داشته باشند.
وی ایجاد سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از اقدامات خود در زمان تصدی معاونت عمرانی وزارت کشور خواند و افزود: این سازمان در استان به خوبی انجام وظیفه می‌کند.
گفتنی است در این همایش از استاندار اصفهان به پاس اهتمام ویژه به حوزه علم و فناوری و زحمات ایشان برای ارتقای مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری‌ها توسط اساتید و دانشجویان تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، سالن همایش مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان، با حضور رسول زرگرپور و مهندس طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با ظرفیت۴۵۰ نفر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

captcha