برگزاری همایش تقریب مذاهب در جنوب فارس/ ضعف مفرط حاكمان اسلامی نتیجه دور شدن از توحید است
کد خبر: 3654527
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

برگزاری همایش تقریب مذاهب در جنوب فارس/ ضعف مفرط حاكمان اسلامی نتیجه دور شدن از توحید است

گروه اجتماعی: دومین همایش تقریب مذاهب و وحدت اسلامی منطقه جنوب فارس در شهرستان مهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دومین همایش تقریب مذاهب و وحدت اسلامی مسلمانان شیعه و سنی جنوب فارس در شهرستان مهر برگزار شد.

هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این همایش گفت: جهان اسلام جراحت جریان‌های افراطی که سبب بدنامی اسلام شده‌اند بر پیکر خود دارد. امروز ضعف مفرط حاکمان اسلامی نتیجه دور شدن از توحید است.
وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، غرب به این نتیجه رسید که بین کشورهای اسلامی را تفرقه‌ای ایجاد كند و بر این اساس رژیم صهیونیسم شکل گرفت و در رأس کشور های اسلامی حاکمان سرسپرده و دست نشانده خود گماردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه آمریکا عامل جرم و جنایت‌هایی است که امروز در کشورهای اسلامی اعم از عراق، افغانستان و یمن رخ می‌دهد، است، گفت: گروهی به نام داعش به وجود آوردند تا به نام اسلام مرتکب خیانت و جنایت شوند و آنان چهره‌ای کریه و زشت از اسلام به جهانیان نشان دهند .
پژوهش جهرمی بیان كرد: جنگ‌هایی که غرب در خاورمیانه به راه انداخته‌اند به خاطر این است که بتوانند سلاح‌های خود را به فروش برسانند.
وی در ادامه گفت: از جمله توطئه‌های دیگر که سازمان‌ها و سرویس‌های جاسوسی در جهان اسلام پیگیر بود و هستند جریان فرقه‌سازی در بین مسلمانان است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مختلف و در فضای مجازی نیز اعتقادات جوانان نشانه رفتند با ایجاد شک و شبهه در صدد ضربه زدن به اعتقادات آنان هستند، دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی از این دست است، این در شرایطی است که مرحوم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که شیعه و سنی با هم برادر هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد: همه ما مسلمانیم اهل قران و به خداوند اعتقاد داریم و باید به اسلام خدمت كنیم؛ باید مراقب بود تا از اسلام سوء استفاده نشود و جوانان را باید از خطرات پیش رو آگاه كرد و همه در این خصوص مسئول هستند.

captcha