اسکان بیش از 2000 زائر در موکب سیدالشهدای قزوین
کد خبر: 3660948
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

اسکان بیش از 2000 زائر در موکب سیدالشهدای قزوین

گروه فرهنگی: محمد صباغی اظهار کرد: دو موکب «سیدالشهدا» و «سید صالح» قزوین زیر نظر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در نجف اشرف برپاشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از قزوین محمد صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ستاد مردمی اربعین استان قزوین اظهار کرد: دو موکب «سیدالشهدا» و «سید صالح» زیر نظر این ستاد در نجف اشرف به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران برپاشده است.
وی افزود: موکب «سید صالح» در کوفه مستقر است که خدمات مختلفی ازجمله تحویل روزانه ۲۰۰ پرس مواد غذایی به زائران و اسکان ۲۰۰ نفر از آن‌ها ارائه می‌شود.
مسئول قرارگاه نجف اشرف ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: در موکب سیدالشهدای شهر نجف نیز خدمات مختلفی به‌ویژه اسکان یک هزار نفر از زائران و ارائه ۱۰ هزار پرس غذا به آن‌ها صورت می‌گیرد.
صباغی عنوان کرد: موکب سیدالشهدای نجف اشرف از ۹ آبان ماه جاری آغاز به کار کرده و تا ۲۲ این ماه برپا است.
وی ضمن تبیین اهم برنامه‌های فرهنگی موکب‌های اربعین مطرح کرد: برگزاری نماز جماعت در داخل موکب و سطح خیابان و ختم قرآن کریم در موکب «سیدالشهدا» و ارائه مواد غذایی در موکب «سید صالح» ازجمله برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.
مسئول قرارگاه نجف اشرف ستاد مردمی اربعین استان قزوین عنوان کرد: افتخار میزبانی از محافل سخنرانی اساتید برجسته ازجمله علیرضا پناهیان را در موکب «سیدالشهدا» داشته‌ایم.
وی با اشاره به میزان استقبال زائران از موکب‌های ستاد مردمی اربعین استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت یک هزارنفری موکب سیدالشهدای نجف اشرف، میزان استقبال به نسبت حداقل دو تا سه هزار نفر مراجعه‌کننده در روز رسیده است.
صباغیان تشریح کرد: هر میزان که بتوانیم فضای موکب‌ها را گسترش دهیم، این فضاها ظرفیت پذیرش زائران را به خود اختصاص می‌دهد.
captcha