برگزاری هفتمین همایش دین‌شناسان در قزاقستان
کد خبر: 3671104
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

برگزاری هفتمین همایش دین‌شناسان در قزاقستان

هفتمین همایش دین‌شناسان قزاقستان با حضور نورلان یرمک بایف، وزیر امور ادیان و جامعه مدنی در سالن مجلس ملی این کشور برگزار شد.

برگزاری هفتمین همایش دین شناسان در قزاقستانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، در این همایش رؤسا و نمایندگان نهادهای دولتی، مجلس قزاقستان، دین شناسان، اساتید کرسی دین شناسی دانشگاه‌های این کشور، نمایندگان انجمن های دینی و سازمان های غیردولتی حضور داشتند.
در این همایش موضوعات مربوط به اجرای سیاست دولت در حوزه دین برای سال‌های 2017 – 2020، بازنگری در قانون فعالیت دینی و انجمن‌های دینی، تقویت اقدامات اطلاعاتی و تبلیغاتی با هدف افزایش سطح سواد دینی و همچنین پیشگیری از افراط‌گرایی دینی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر امور ادیان قزاقستان طی سخنانی با توجه به اهداف اصلی اجرای سیاست دولت در زمینه دینی، اعلام کرد: جامعه باید با ايدئولوژی دینی مخرب دشمنی داشته باشد. بنابراین، وحدت و تلاش‌های جمعی مهم است. برخی از قزاقستانی‌ها می‌گویند که از دولت و سیاست رئیس‌جمهور پشتیبانی می‌کنند، اما قوانین و مقررات دولت را نقض می‌کنند. به عنوان مثال، قوانین پوشیدن لباس توسط دانش‌آموزان مدارس را نقض می‌کنند، انجمن‌های دینی خود را ثبت نمی‌کنند، از واکسیناسیون یا انتقال خون امتناع می‌کنند، ایده های دینی مخرب را گسترش می‌دهند، لباس‌های سیاه رنگ و شلوار کوتاه می‌پوشند، ریش می‌گذارند و ...
در پایان همایش، شرکت‌کنندگان از سیاست دولت در حوزه دین و ابتکارات رئیس‌جمهور در راستای تقویت دولت، بازنگری در مسائل معنوی و توسعه اصول سکولار حمایت کردند.

captcha