استراتژی توسعه اسلام تا سال 2030 در روسیه
کد خبر: 3671149
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

استراتژی توسعه اسلام تا سال 2030 در روسیه

مفتی مسکو از طرح تهیه و تصویب سند موسوم به «استراتژی توسعه اسلام و سازمان‌های مذهبی اسلامی در روسیه تا سال 2030» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، آلبر کرگانوف، مفتی مسکو و رئیس اداره مجلس مذهبی مسلمانان روسیه در جریان کنفرانس بین‌المللی الهیات در ماخاچ قلعه اظهار کرد: این مسئله نوعی چشم‌انداز مفهومی و نظری اهداف، وظایف و اولویت‌های توسعه و مکانیسم تحقق آنان است.

وی افزود: مسلمانان روسیه همگام با کشور خود باید طرح‌های استراتژی و برنامه‌های پیشرفت خود را ایجاد کنند.

آلبر کرگانوف به نمایندگی از جامعه اسلامی روسیه از جوانان خواست که میراث تاریخی را به خوبی بشناسند و از اصول و ریشه‌های ملی و مذهبی خود فاصله نگیرند.

کرگانوف همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی که مشکلات فراوانی بر سر راه مسلمانان قرار دارد، باید رهبران و مبلغان مذهبی با دانش بالا برگزیده شوند تا به فعالیت پیشگیرانه و مبارزه با تلاش‌های صورت‌گرفته با هدف خدشه‌دار کردن نام و چهره اسلام و مؤمنان منطقه بپردازند.

مفتی مسکو در ادامه افزود که در شرایط جهانی‌شدن جوامع بسیاری از فرهنگ‌ها و ارزش‌های بیگانه و شرایط زندگی به دیگر کشورها تحمیل می‌شود.

مفتی اداره مجلس مذهبی مسلمانان روسیه در پایان تصریح کرد: این امر واقعیت دارد، باید مواظب بود و برای حفظ ایدئولوژی و ارزش‌های مذهبی، ملی و شهروندی خود مبارزه و تلاش کنیم. باید شرایط فراهم شود که سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، مذهبی و اجتماعی، دانشمندان، علما، کارشناسان و علاقمندان متحد شوند/.

captcha