اعلام عناوین فیلم‌های امروز جایزه شهید آوینی
کد خبر: 3671173
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

اعلام عناوین فیلم‌های امروز جایزه شهید آوینی

گروه هنر: در بخش جایزه شهید آوینی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، امروز، 19 آذر، فیلم‌های «هویدا»، «اسماعیل به روایت هاجر» و «آقای دادستان» در پردیس سینما چهارسو به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اولین روز یازدهمین جشنواره فیلم سینما حقیقت، امروز با نمایش مستندهای مختلف کار خود را آغاز خواهد کرد. در بخش جایزه شهید آوینی این رویداد سینمایی، فیلم «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی راس ساعت 17:30 در سالن پنج پردیس سینمایی چهارسو به نمایش درخواهد آمد. این کار در زمانی 83 دقیقه‌ای تولید شده و در آن به زندگی عباس هویدا نخست وزیر رژیم شاهنشاهی پرداخته می‌شود و در آن بسیاری از حقایق ناگفته پیرامون این فرد، متصور خواهد شد. در این کار فیلمساز، علاوه بر کارگردانی، پژوهشگری و نویسندگی متن را نیز برعهده دارد.

در این خبر آمده است، ساعت 19:30 فیلم «اسماعیل به روایت هاجر» نیز به مدت 95 دقیقه در همین سالن (سالن پنج) به نمایش در خواهد آمد. این فیلم را محمد حسین کشاورز، کارگردانی می‌کند. این فیلم درباره زنی است که در زمان اشغال خرمشهر با بعثی‌ها جنگید و با شهید آوینی نیز مصاحبه کرد. کشاورز در این کار علاوه بر کارگردانی به عنوان تدوین‌گر و نویسنده متن نیز در کار حضور دارد، همچنین با مشارکت امید دل آگاه عهده‌دار تهیه فیلم است.

در سالن شماره 3 پردیس سینمایی چهارسو نیز فیلم «آقای دادستان» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده روی پرده خواهد رفت. این کار که در زمانی 76 دقیقه‌ای ساخته شده، به زندگی شهید اسدالله لاجوردی در دهه 60 می‌پردازد. خلیل فخرایی به همراه کارگردان پژوهشگران این مستند انقلابی هستند. همچنین محمدامین  صدیقی‌مقدم به عنوان تهیه‌کننده در فیلم حضور دارد و این کار را شبکه مستند سیما تهیه کرده است.

captcha