کتاب عامل ارتقای فرهنگی جوامع است
کد خبر: 3671435
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

کتاب عامل ارتقای فرهنگی جوامع است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، کتاب را عامل ارتقای فرهنگی جوامع دانست و گفت: امروز اگر شاهد آسیب هایی در حوزه فرهنگ هستیم می‌بایست بدانیم که راهکار دوری از آنها، خردورزی و عقلانیت است و در این بین کتاب و کتابخوانی به نوعی عصاره این خردورزی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 19 اذر در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب استان سمنان، با بیان اینکه حال کتاب و فرهنگ مطالعه خوب نیست اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب موج و حرکتی مناسب برای کمک به بهتر شدن حال کتاب و توجه قشرهای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به این کالای با ارزش فرهنگی ایجاد می کند.
وی بر نقش برپایی نمایشگاههای کتاب در تغییر نگرش به کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: در نمایشگاه پانزدهم کتاب استان سمنان ٧٠٠ میلیون ریال یارانه با تخفیف های ارائه شده به خریداران کتاب تعلق می گیرد.
سوقندی با بیان اینکه در این نمایشگاه حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل ٢٠ درصد از طریق خرید بن کتاب و ١٠ درصد از سوی ناشران اعمال می‌شود اذعان کرد: در این نمایشگاه سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بن کتاب توزیع می شود که در این راستا سامانه خرید بن نیز به نشانی bon.pibf.ir از هفدهم آذر فعال شده و تا بیست و دوم آذر فعال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، کتاب را عامل ارتقای فرهنگی جوامع دانست و افزود: امروز اگر شاهد آسیب هایی در حوزه فرهنگ هستیم می بایست بدانیم که راهکار دوری از آنها، خردورزی و عقلانیت است و در این بین کتاب و کتابخوانی به نوعی عصاره این خردورزی محسوب می‌شود.
سوقندی اظهارکرد: نمایشگاه کتاب کارکردهای مهمی دارد که در دسترس قرار گرفتن کتاب و کمک به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه از مهمترین این کارکردها است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای دستیابی به یک هدف بزرگتر و آن هم ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه به عنوان یک اصل اساسی و مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود افزود: تمرکز ناشران کتاب در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، قم و مشهد  برپایی نمایشگاه کتاب موجب دسترسی آسان به ناشران در شهرهای مختلف کشور می شود که این امر می تواند به توسعه فرهنگ توجه به کتاب نیز کمک کند.
به گفته سوقندی پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاههای فرهنگی کشور از بیست و ششم آذر تا اول دیماه در سالن ورزشی غدیربرپا می‌شود.
دوستداران کتاب می توانند در مدت برپایی این نمایشگاه صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢:٣٠ و عصرها از ساعت ١٧ تا ٢١:٣٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha