نداشتن معلم متخصص برای درس قرآن موجب آموزش اشتباه به دانش‌آموزان می‌شود
کد خبر: 3688183
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
یک فعال قرآنی:

نداشتن معلم متخصص برای درس قرآن موجب آموزش اشتباه به دانش‌آموزان می‌شود

یک فعال قرآنی گفت: نداشتن معلم متخصص در حوزه قرآنی موجب می‌شود کسانی که به تدریس درس قرآن می‌پردازند اشراف کافی و وافی بر آن نداشته باشند که این امر متأسفانه گاهی موجب می‌شود آموزش‌های غلط دستوری و تجویدی به دانش‌آموزان داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، «محمدجواد آهنگریان» از فعالان قرآنی قزوین است که فعالیت قرآنی خود را از دوران ابتدایی و سن 8 سالگی آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.
در حال حاضر وی به‌عنوان مربی قرآن در رشته روخوانی، روان‌خوانی و تجوید برای سنین نوجوانان و بزرگ‌سالان تدریس دارد.
«محمدجواد آهنگریان» در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص وضعیت آموزش‌های قرآنی در سطح مدارس اظهار کرد: در برخی از مدارس برای درس قرآن معلم جداگانه‌ای اختصاص داده‌اند و زنگ قرآن برای آن در نظر گرفته‌شده است اما در حال حاضر کمتر مدارسی به‌صورت جداگانه معلمان متخصص در حوزه قرآن دارند.
وی افزود: نداشتن معلم متخصص در حوزه قرآنی موجب می‌شود کسانی که به تدریس درس قرآن می‌پردازند اشراف کافی و وافی بر آن نداشته باشند که این امر متأسفانه گاهی موجب می‌شود آموزش‌های غلط دستوری و تجویدی به دانش آموزان داده شود.

ضعف روخوانی و روان‌خوانی در میان دانش‌آموزان

آهنگریان بابیان اینکه وضعیت روخوانی و روان‌خوانی در میان دانش‌آموزان بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: آنچه ما در میان دانش‌آموزانی که به مؤسسه قرآنی می‌آیند مشاهده می‌شود این است که آن‌ها از پایه دچار مشکل هستند و حتی در ابتدایی‌ترین نکات یعنی شناخت و خواندن کلمات ضعف دارند و همین باعث شده تا سطح دانش‌آموزان ازنظر قرآنی پایین باشد.
این فعال قرآنی عنوان کرد: بزرگ‌ترین آفت استفاده از کسانی که در عرصه قرآنی تخصص ندارند این است که گاه نکات و موارد تجویدی به‌اشتباه آموزش دهند در سنین بالاتر در ذهن آن‌ها نهادینه‌شده و درنتیجه پاک کردن آن موارد اشتباه از ذهنشان بسیار دشوار شود.
وی ادامه داد: بهترین سن برای آموزش قرآن زمانی است که آن‌ها حروف را بشناسند و بتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند ازاین‌رو از سن 7 سال به بعد می‌توان این آموزش‌ها را آغاز کرد.
آهنگریان در پایان بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه در سنین پایین ذهن قرآن‌آموزان از دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی خالی است به‌راحتی می‌توانند این مهارت را فراگرفته و در این وادی معنوی و الهی وارد شوند.

captcha