بازخورد بسیاری از برنامه‌های قرآنی تنها در پر کردن گزارش کار دیده می‌شود
کد خبر: 3691485
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
یک فعال قرآنی:

بازخورد بسیاری از برنامه‌های قرآنی تنها در پر کردن گزارش کار دیده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک فعال قرآنی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بیشتر بودجه قرآنی برای پر کردن بیلان و گزارش کار بدون در نظر گرفتن نتایج آن در جامعه تخصیص پیدا می‌کند، گفت: گاه در جامعه شاهد برگزاری همایش‌ها و مراسم‌هایی هستیم که تنها بازخورد آن پر کردن گزارش کار برای مسئولان است و نتیجه و آثار مثبتی از آن دیده نمی‌شود.

«محمدجواد آهنگریان» از فعالان قرآنی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر بودجه مربوط به فعالیت‌های قرآنی صرفاً به برگزاری مسابقات در این حوزه اختصاص پیدا می‌کند.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی امری پسندیده است اما مقدمه‌ای برای ترویج پوسته ظاهری قرآن محسوب می‌شود که کفایت لازم را نمی‌کند ازاین‌رو نیاز است در عرصه‌های تخصصی چون حفظ قرآن که سال‌هاست مورد تأکید مقام معظم رهبری است ورود جدی‌تری داشته باشیم.
آهنگریان با بیان اینکه نیاز است از قرائت قرآن به سمت تفسیر، مفاهیم و معارف آیات قرآنی حرکت کنیم، گفت: در حال حاضر رویکرد بیشتر مسابقه‌ای است و در جلسات و دوره‌های آموزشی نیز بر آن تأکید می‌شود.
این فعال قرآنی عنوان کرد: برای اینکه مهارت لازم در خصوص روخوانی و روان‌خوانی بدون غلط قرآن در جامعه آموزش داده شود باید سرمایه‌گذاری بیشتری شده و بودجه قرآنی همگانی‌تر شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مؤسسات قرآنی ویژه برادران کم است و نیاز است با تقویت مؤسسات ویژه برادران زمینه آموزش‌های لازم برای استفاده آن‌ها از عرصه‌های مختلف قرانی مهیا شود.
آهنگریان با بیان اینکه مؤسسات قرآنی بخش مهمی از فعالیت‌های تخصصی و تربیتی در حوزه سبک زندگی قرآنی را بر دوش دارند، گفت: حمایت از مؤسسات باید روند جدی‌تری داشته باشد تا مؤسسان آن بعد از مدتی فعالیت به دلیل مشکلات مالی مجبور به بستن آن نشوند و در فعالیت آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود؛ ضمن اینکه باید حمایت جدی‌تری از کسانی که دلسوز واقعی ترویج آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در جامعه هستند، انجام شود.

ترسیم چشم‌انداز برای فعالیت‌های قرآنی بلند مدت

این فعال قرآنی اضافه کرد: تخصیص بیشتر بودجه‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی می‌تواند دغدغه‌های آن‌ها از جمله تأمین مکان و ادوات کمک‌آموزشی را رفع کند.
این فعال قرآنی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بیشتر بودجه قرآنی برای پر کردن بیلان و گزارش کاری بدون در نظر گرفتن نتایج آن در جامعه تخصیص پیدا می‌کند، عنوان کرد: گاه در جامعه شاهد برگزاری همایش‌ها و مراسم‌هایی هستیم که تنها بازخورد آن پر کردن گزارش کار برای مسئولان است و نتیجه و آثار مثبتی از آن دیده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: رویکرد مدیریتی اگر تغییر یابد قطعاً از این دیدگاه و توجه به‌صرف نتیجه گرایی دور خواهیم شد؛ نیاز است در این راستا چشم‌اندازی تنظیم شود تا مدیران در ادوار مختلف براساس آن حرکت کنند و کار مدیر قبلی را ادامه دهند بی‌شک در این صورت نتایج خوبی را در جامعه خواهیم دید.
این فعال قرآنی در پایان بیان کرد: نباید از پیشرفت برنامه‌های خوب و روندی که ممکن است گاهی کند شود، دلسرد شد چرا که گاهی برنامه‌ریزی‌ها براساس چشم‌انداز ترسیم‌شده در بلندمدت نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام

captcha