ضرورت هم‌افزایی و پرهیز از نگاه تشریفاتی به حوزه امربه‌معروف
کد خبر: 3698929
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رئیس شورای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان قزوین گفت:

ضرورت هم‌افزایی و پرهیز از نگاه تشریفاتی به حوزه امربه‌معروف

گروه فرهنگی- رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: اولویت‌بندی، هم‌افزایی و پرهیز از نگاه تشریفاتی به حوزه امر به معروف ضروری است.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمحمدی معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد کشور برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه با عظمتی است و نباید نگاه تشریفاتی به این حوزه داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه خدا به حامیان امر به معروف و نهی از منکر عزت می‌بخشد، تصریح کرد: مسئولان و اعضای اصلی جلسه می‌باید خودشان در جلسات حضور داشته باشند نه معاونانشان چرا که این فریضه بسیار مورد تأکید دین قرار دارد و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امر به معروف تزیینات و تشریفات نیست بلکه جزو ارکان اصلی دین محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) علت اصلی قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند و می‌باید تلاش کنیم تا در این حوزه مهم به جایگاه حقیقی خود دست پیدا کنیم.
امام جمعه قزوین هم‌افزایی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه امر به معروف را بسیار ضروری دانست و افزود: یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اثرگذاری کارها را افزایش می‌دهد و فعالیت‌ها را هدفمند می‌کند.
وی بر شناسایی و اولویت‌بندی منکرها تأکید کرد و گفت: برای برنامه‌ریزی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شناسایی و اولویت‌بندی منکرها هستیم زیرا بدون اطلاعات کافی امکان برنامه‌ریزی دقیق وجود ندارد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در مسائل اقتصادی زکات در کنار نماز قرار می‌گیرد و برای تزیین جامعه به خوبی‌ها امر به معروف و نهی از منکر در کنار نماز قرار می‌گیرد و این تقسیم‌بندی به خوبی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را برای سالم‌سازی جامعه نشان می‌دهد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین نقش امر به معروف را در تحکیم امنیت ملی، اجتماعی و خانواده مهم و راهبردی عنوان کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که اجرای درست آن می‌تواند ناهنجاری‌ها را از میان بردارد و امنیت را ارتقا دهد اما برای تحقق این هدف لازم است منشأ منکرها را شناسایی کنیم.
وی از خدمات آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز تقدیر و اذعان کرد: این عزیزان ایثارگرانه خودشان و آبرویشان را به خطر می‌اندازند تا امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند.
لزوم بکارگیری نگاه فرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر
در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجمال‌الدین میرمحمدی معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف کشور اظهار کرد: راهبردهای آموزشی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در ستاد کل تدوین و مشخص شده است اما در حوزه فضای مجازی در حال پیگیری و تعیین نقشه راه هستیم.
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر آمادگی بسیار خوبی برای همکاری دارند و باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.
این مسئول لزوم بکارگیری نگاه فرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و برخی از قوانین این حوزه را نیازمند اصلاح و بازنگری دانست.

انتهای پیام

captcha