بازخوانی یک زندگی شیرین از بی‌خبری خانواده از حفظ قرآن تا مهریه خاص!
کد خبر: 3709717
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
زوج جوان حافظ کل قرآن میهمان ایکنا؛

بازخوانی یک زندگی شیرین از بی‌خبری خانواده از حفظ قرآن تا مهریه خاص!

گروه فعالیت‌های قرآنی-  به مناسبت اعياد شعبانيه، خبرگزاری ایکنا در قزوین مهمانانی داشت که دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد بودند؛ یک زوج جوان، موفق، با اخلاق و البته حافظ کل قرآن. زوج جوانی که تلاش دارند تا خود را به زیور باطن آموزه‌های دینی و قرآنی زینت دهند.

بازخوانی یک زندگی شیرین/بی‌خبری خانواده از حفظ 10 جزء قرآن تا مهریه خاص اما دلنشین!

به گزارش ایکنا از قزوین، در ايام جشن و سرور اعياد شعبانيه خبرگزاری ايكنا در راستای شناخت جوانان مؤمن انقلابی و معرفی آن‌ها به جامعه مهمانانی داشت که هر دو دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد بودند، یک زوج جوان، موفق، با اخلاق و البته حافظ کل قرآن. 
این دختر و پسر جوان قزوینی و حافظ کل قرآن که مدتی است عقد کرده و قرار است چندی بعد زندگی مشترک خویش را آغاز کنند، بی‌شک می‌توانند الگویی مناسب از جوانان موفق در جامعه و استان قزوین باشند چرا که خداوند در آیات مختلف قرآن کریم به حفظ، قرائت و پرداختن به آن اشاره کرده و آثار و برکات زیادی برای حفظ قرآن شمرده است که از جمله آن می‌توان پاداش اخروی، هدایت انسان، آرامش روحی، بهترین هم‌نشینی با فرشتگان، بی‌نیازی، آمرزش گناهان، نجات از عذاب الهی و  شادابی دل را نام برد.
احمد کاظمی جوان 23 ساله در حال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مشاوره خانواده و لیلا امیرلو 21 ساله در حال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، زوج جوانی هستند که تلاش دارند خود را به زیور آموزه‌های دینی و قرآنی زینت دهند.
در این گفتگوی صمیمانه ما با دو قصه مواجهیم؛ يک سرِ قصه «خانواده ايرانی موفق» است و گشودن شیرینی‌های زندگی این زوج جوان و خاطراتی که از آن دارند و سر دیگر آن قصه حافظ شدنشان آن هم حفظ کل قرآن؛

تا پایان حفظ 10 جزء خانواده‌ام خبر نداشتند!

احمد کاظمی در پاسخ به این سؤال که چگونه حافظ شدید، اظهار کرد: از ماه رمضان سال 91 در حالی که سال سوم دبیرستان در حال تحصیل بودم به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کردم؛ حفظ تخصصی خود را در مجمع الحافظین قزوین آغاز کرده و در آذرماه سال 96 و بعد از گذشت 4 سال موفق به حفظ کامل قرآن شدم. نکته جالب آن است که تا پایان حفظ 10 جزء خانواده‌ام را از این حرکت خبر نکرده بودم و بعد از اینکه از خود و انگیزه  و همت خویش اطمینان حاصل کردم آن‌ها را هم در جریان حفظ قرآن خویش قرار دادم!
لیلا امیرلو نیز در این خصوص گفت: از 14 سالگی حفظ قرآن را در دوره‌های دانش‌آموزی آغاز کرده و بعد از گذشت 3 سال در 17 سالگی آن را به اتمام رساندم.

تلاوت روزانه آیات قرآن، قلب انسان را از ناپاکی صیقل می‌دهد

چند سالی است که مقام معظم رهبری بر حفظ آیات قرآن کریم تأکید کرده و آن را یک نعمت بزرگ می‌دانند و توقع برآورده شدن 10 میلیون حافظ در کشور را دارند. لذا آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می‌توانند با رجوع به قرآن از الطاف آن نیز بهره بجویند. 
کاظمی در پاسخ به این سؤال که «چرا حفظ؟ مگر حفظ قرآن چه چیزی را در زندگی شما به وجود آورده است؟» گفت: بر این باور هستم کسانی که به حفظ قرآن می‌پردازند انس بیشتری با کلام حضرت حق دارند چرا که برای تثبیت محفوظات خود باید هر روز آن را دوره کرده و صفحاتی از قرآن را مرور کنند و همین امر موجب انس بیشتر آن‌ها با کلام‌الله مجید می‌شود.
 ما در فرایند زندگی با دو مفهوم آسایش و آرامش روبرو هستیم که باید به‌مثابه دو طرف یک طناب گرفته شود تا یک زندگی خوب در خانواده حاکم شود؛ آسایش ممکن است نصیب همه افراد شود اما آرامش در کسانی که به حفظ قرآن مبادرت می‌ورزند مضاعف و دو چندان و در زندگی آن‌ها قابل مشاهده است چرا که یاد خداوند و اطمینان قلب در آن‌ها بیشتر می‌شود.
همچنین در تعاملات و ارتباطات اجتماعی حافظان برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته و ذهن آزاد و رها و شادتری در مقایسه با دیگر افراد جامعه دارند.
امیرلو نیز بیان کرد: حفظ قرآن زمینه تدبیر در قرآن را فراهم می‌کند و حافظ قرآن نسبت به زندگی قرآنی آگاه‌تر است و آن را در زندگی خود پیاده و جاری می‌کند. در حقیقت تلاوت روزانه آیات قرآن مجید قلب انسان را از ناپاکی و آلودگی صیقل می‌دهد.

و عشق آغاز شد... 

نوبت به زندگی مشترک و نحوه آشنایی این زوج جوان و با اخلاق که می‌رسد لبخند بر لب‌هایشان می‌نشیند. از لبخندی که بر چهره آن‌ها نشسته پيداست طعم و چاشنی روزهای زندگی مشترکشان «شيرين» بوده است.
بدون شک هر فردی دلیل و معیاری را برای ازدواج خود ذکر می‌کند؛ حال تصور كنيد كسي علاوه بر اين نگاه در انتخاب همسرش عينكی قرآنی هم داشته باشد. 
خانم امیرلو از نحوه آشنایی خود چنین تعریف کرد: واسطه ازدواج ما در دانشگاه بین‌المللی امام، یکی از بستگان آقای کاظمی بود که وی نیز در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل و حافظ کل قرآن است.
این واسطه با توجه به شناختی که نسبت به من و ایشان داشت ما را به هم معرفی کرده و بعد از چندین جلسه صحبت رسمی به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم در کنار هم زندگی مشترکی را آغاز کنیم.
از معیارهای اصلی من برای انتخاب همسر عامل به قرآن بودن را می‌توانم ذکر کنم؛ حافظ قرآن بودن یک ویژگی مثبت است اما کافی نیست چرا که نمی‌توان گفت کسی که حافظ قرآن است بدون شک عامل آن نیز است و تا چه میزان آن را در زندگی خود پیاده می‌کند. 
کاظمی نیز مهم‌ترین ملاک انتخاب همسر را اخلاق نیکو برشمرد و گفت: کسی که مزین به این ویژگی باشد در قله قرار دارد و در دامنه آن سایر ویژگی‌ها و صفات برتر انسانی را نیز خواهد داشت و در پندار، رفتار، کردار و زندگی خود آن را نشان می‌دهد و می‌توان آن را یافت؛ به قول یک شاعر «ادب تاجی است از نور الهی، بِنِه بر سر برو هر جا که خواهی». 
وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که بعد از معرفی انجام شد خوشبختانه ایشان را فردی با اخلاق نیک یافتم و در کنار آن سایر ویژگی‌ها را نیز مشاهده کردم لذا در این راه به توافق رسیده و با توکل به خداوند زندگی جدیدی را در کنار هم آغاز کردیم. 

مهریه‌ای عجیب اما جالب و دل‌نشین!

سخن از مهریه که شد پاسخشان ما را شگفت‌زده کرد؛ مهریه‌ای که نشان می‌دهد این زوج تصمیم بر آن دارند تا زندگی خود را فرای از زندگی‌های معمول به سمت یک زندگی شاد، با نشاط و صد البته با هدف رهنمون سازند.
خانم امیرلو گفت: برای مهریه خود حفظ کامل نهج‌البلاغه را قرار دادم تا در طول زندگی در کنار هم به سمت فراگیری آموزه‌ها و تأکیدات امیرالمؤمنین(ع) که خود برترین و بهترین دستور زندگی است، حرکت کنیم. قصد من از این مهریه سرلوحه قرار دادن فرمایشات امام علی(ع) در زندگی مشترکمان بود تا بتوانیم به مرور به یک سنخیت اخلاقی دست‌یابیم؛ پذیرش این پیشنهاد از سوی همسرم نشان‌دهنده اراده خیلی قوی وی در قرار گرفتن در این مسیر روشن و نورانی است. 
آقای کاظمی نیز به شوخی بیان کرد: شاید همسر من قصد داشت حفظ کل قرآن را به عنوان مهریه خود انتخاب کند اما وقتی متوجه شد من نیز به‌مانند خودش حافظ قرآن هستم با یک تغییر استراتژیک به سمت حفظ نهج‌البلاغه رفت و آن را مهریه خود قرار داد!
وی ادامه داد: گذشته از شوخی از انتخاب چنین مهریه‌ای خوشحالم و بی‌شک تلاش می‌کنیم در آینده در کنار هم به این موفقیت بزرگ نیز دست یافته و حافظ خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های بلیغ و شیوای آن امام همام شویم.

تفریحات سالم بخشی از زندگی این زوج جوان

شاید شائبه‌ای که در ذهن برخی از حافظان و به طور کلی قشر مذهبی ایجاد شده که آن‌ها تفریح و نشاطی در زندگی نداشته و یا بسیار کم است، باعث این پرسش شد تا روشنگری در این خصوص ایجاد شود.
 کاظمی در پاسخ به این سؤال که چقدر اهل تفریح هستید، گفت: این برداشت که حافظان قرآن گوشه‌نشین و منزوی هستند غیرعادلانه و غیرمنصفانه است چرا که با واقعیت به دور است. 
کسی که به سمت حفظ قران گرایش دارد برنامه‌ریزی در زندگی او حاکم می‌شود و همین امر در کنار ایجاد فضای شادتر کمک می‌کند تا فرد زندگی با نشاط‌تری داشته باشد. 
امیرلو نیز بیان کرد: یک حافظ باید در کنار حفظ قرآن که بی‌شک سختی‌هایی را به دنبال دارد تفریحاتی را داشته باشد تا ذهن خسته نشود؛ هر فردی نیاز دارد در برنامه زندگی خود تفریحاتی را بگنجاند از این رو از دوران نوجوانی به تفریحاتی دیگر چون حضور در مسافرت‌ها و کلاس آموزش زبان و قرار گرفتن در کنار دوستانم را نیز داشته و به آن مبادرت می‌کردم. 

مصاحبه تمام می‌شود اما حضور پرنشاط این زوج جوان که به مدد انوار کلام وحی، تلاش دارند تا آینده خود را آن‌گونه بسازند که خداوند در قرآن کریم توصیه کرده است، باعث شد تا زین پس در زندگی خویش با بهره‌گیری از آن زندگی خویش را به سمت کمال رهنمون سازیم. 
خبرگزاری ایکنا در قزوین تلاش خواهد کرد برای ادامه این مسیر و معرفی هر چه بیشتر چنین الگوهایی در فضای قرآنی استان به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان همت خود را بلند کرده تا شاید قدمی برای ایجاد موجی از سبک بانشاط زندگی قرآنی بردارد. 

انتهای پيام

گفتگو از رقيه ملاحسنی

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۶:۲۳
0
0
احسنت ب این جوانان
ان شاالله این جوانان الگو و سرمشق برای دیگران قرار بگیرند.
با آرزوی موفقیت روز افزون برای این دو عزیز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۱:۲۳
0
0
آرزوی موفقیت برای این دو زوج موفق قرآنی دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۹:۴۴
0
0
احسنت به این دو زوج موفق قرانی
captcha