غایت ازدواج فراموش شده/ انتخاب سریع همسر، تشریفات دقیق مراسم!
کد خبر: 3714557
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
افروز عنوان کرد:

غایت ازدواج فراموش شده/ انتخاب سریع همسر، تشریفات دقیق مراسم!

گروه جامعه ــ رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ضمن تأکید بر این مسئله که باید وزارت مقتدری با عنوان وزارت خانواده در کشور تشکیل شود، گفت: به جای دقت در انتخاب همسر، در تشریفات عروسی دقت می‌کنیم!

غایت ازدواج فراموش شده/ انتخاب سریع تشریفات دقیق

غلامعلی افروز، رئیس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که بزرگ‌ترین مشکل کنونی خانواده‌های ایرانی چیست؟ گفت: ما باید اندیشه کنیم تا خانواده‌های به هنگام تشکیل شوند. خانواده به هنگام یعنی ازدواج به هنگام؛ ماندگاری خانواده برای ما بسیار مهم است و آنچه خانواده را ماندگار می‌کند انتخاب دقیق همسر و عروسی آسان است.

همسران با قابلیت آرامشگری و آرامش‌دهی برای همدیگر بیشتر آشنا شوند

وی با اشاره به اینکه باید انتخاب همسر دقیق اما تشریفات ازدواج شامل مهریه، جهیزیه، مراسم عروسی و ... آسان شود، گفت: غایت ازدواج رسیدن به آرامش است بر همین اساس باید همسران با قابلیت آرامشگری و آرامش‌دهی برای همدیگر بیشتر آشنا شوند. 

انتخاب همسر سریع و عجولانه اما تشریفات ازدواج با دقت و سخت‌گیری

افروز با ابراز تأسف از اینکه اکنون انتخاب همسر سریع، بدون دقت و عجولانه اما عروسی با دقت و تشریفات سنگین صورت گرفته و بیشتر وقت خانواده‌ها صرف تشریفات عروسی می‌شود، گفت: این اشتباه است و در چنین روندی غایت ازدواج فراموش می‌شود.

وی به مسئله اشتغال بانوان نیز اشاره و نکته بسیار مهم در این خصوص را توجه به نقش مادری و همسری بانوان قبل از توجه به اشتغال آنها عنوان و اظهار کرد: برای اینکه خانواده دوام داشته باشد و جایگاه خانواده تعریف شود، قبل از اینکه در خصوص اشتغال زنان صحبت کنیم باید در خصوص ازدواج و قابلیت مادری خانم‌ها و سنگربانی مردان صحبت کنیم.

وزارت خانواده در کشور ایجاد شود

این استاد دانشگاه تهران به اصل 10 قانون اساسی که در آن آمده است: «از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد» اشاره کرد و گفت: برای اجرای اصل 10 قانون اساسی که محوریت همه چیز را به خانواده داده، متولی تعیین نشده است؛ بر همین اساس توصیه من این است و فکر می‌کنم بزرگان کشور نیز با من موافق باشند که باید تدابیری اتخاذ شود که یک وزارتخانه مقتدر به عنوان وزارت خانواده ایجاد شود تا امورات خانواده را اداره کند. وزارت ورزش، وزارت زنان و ... پاسخگو و مکفی نیستند و همه باید در خانواده تعریف شوند.

افروز با تأکید بر اینکه در کشوری که خانواده محور باشد وجود خانه سالمندان معنی ندارد و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید در خانواده نگهداری شوند، عنوان کرد: حتی دولت باید هزینه نگهداری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به خانواده‌‌ها بدهد.

حقوق بانوان در زمان شیردهی باید 10 درصد افزایش یابد

وی در ادامه گفت: در کشوری که خانواده محور باشد برای حمایت از خانواده باید حقوق خانم‌ها و آقایان برابر اما ساعات کاری خانم‌ها کمتر باشد و اگر خانمی باردار است و یا شیر می‌دهد نباید دغدغه حقوق داشته باشد و راحت باید دو سال به کودک خود شیر دهد و در این دوره نیز حداقل 10 درصد بیشتر حقوق بگیرد چرا که کار سخت‌تری باید انجام دهد.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: باید تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... ما بر مبنای خانواده و تحکیم خانواده شامل ایجاد مشاوره خانواده، پزشک خانواده، روانشناس خانواده، مشاور حقوقی خانواده و ... باشد. هر محصولی هم که تولید و یا وارد می‌‌شود با محور خانواده و برای تأمین نیازهای خانواده باشد.

وی در پایان گفت: 40 سال پیش محور بودن خانواده در قانون اساسی ما مطرح شد، اما تازه اکنون تعدادی از کشورهای پیشرفته به اهمیت این مسئله واقف شده و به تأسیس وزارت خانواده‌ اقدام کرده‌اند و فکر می‌کنم تأسیس چنین وزارت‌خانه‌ای در سایر کشورها هم صورت بگیرد.

 انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۵۵
0
1
عالی بود سپاس
فقط خواهشا فکر نشکیل وزارت خانواده نباشید
captcha