تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن هنگام ماه رمضان پاداش چندین برابری دارد
کد خبر: 3714972
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن هنگام ماه رمضان پاداش چندین برابری دارد

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) گفت: تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن همواره باارزش بوده و دارای پاداش عظیم است اما در ماه مبارک رمضان این اجر و پاداش چندین برابر می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین‌ سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) درباره ارزش و اهمیت انس با قرآن برای آمادگی بیشتر ورود به ماه رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است.

وی با بیان اینکه نزول قرآن در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: برای انس با قرآن و بهرمندی از برکات و لذت بردن از قرائت یا تلاوت آن ما باید تلاش کنیم از ماه‌های قبل همچون رجب و شعبان انس خود با قرآن را بیشتر کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) با بیان اینکه قرآن کلام خداست، اظهار داشت: اگر کسی هنگام تلاوت و قرائت قرآن در معنا و مفهوم قرآن دقت و تدبر داشته باشد به طور قطع از انس با قرآن لذت می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با مثال زدن از فضه خادمه حضرت زهرا(س)، گفت: در طول تاریخ افرادی همه عمر خود را با قرآن مانوس بودند، نمونه آن فضه خادمه حضرت زهرا(س) است همه کلام او قرآنی بوده است یا لطیفه خاتون عروس امام صادق(ع) در انس با قرآن 5 هزار ختم داشتند، امام رضا(ع) در طول سفر خود از مدینه تا خراسان ختم قرآن داشتند.

وی افزود: مراجع اعظام و بزرگان ما بیشتر عمر خود را با قرآن مانوس بودند، بنابراین ما هم طی یک برنامه‌ریزی درست باید با قرآن مانوس شویم تا اثرات مثبت آن را مشاهده کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی اکثر شبکه‌های صدا و سیما و رادیو برنامه‌های قرائت قرآن را در ساعت‌های مختلف انعکاس می‌دهد یا در مساجد و حتی گاهی در برخی منازل قرائت قرآن وجود دارد که می‌توان از آن بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی آموزه‌های قرآن و عترت است، گفت: در روایات آمده حتی نگاه به قرآن اجر و پاداش دارد؛ چه خوب است که ما با قرائت و تلاوت قرآن بهره کافی ببریم که قلب ما را سلامت بدارد، البته در کنار انس با قرآن باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به این روایت که هر مومنی باید در روز حداقل 50 آیه قرآن را تلاوت کند، خاطرنشان کرد: تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن همواره باارزش بوده و دارای پاداش عظیم است اما در ماه مبارک رمضان این اجر و پاداش چندین برابر می‌شود امید که ما از این کلام پربرکت خداوند برای نورانی و پاک شدن قلب‌های خود بهره و استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام

captcha