طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران به سرانجام نمی‌رسد
کد خبر: 3715763
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران به سرانجام نمی‌رسد

گروه سیاسی ــ عبدالرضا عزیزی با انتقاد از مطرح شدن طرح تشکیل وزارتخانه‌های جدید مانند امور شهدا و ایثارگران یا میراث فرهنگی، گفت: ارائه اینگونه پیشنهادات به هیچ وجه منطقی نیست، زیرا در صورت عملی شدن دیگر هیچ اعتبار بودجه‌ای برای بخش عمرانی نمی‌ماند و همه اعتبارات باید صرف امور جاری شود.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره مطرح شدن طرحی تحت عنوان تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران در جلسات این هفته کمیسیون اجتماعی گفت: این روزها به شکل عجیبی شاهد تمایل عده‌ای برای تشکیل وزارتخانه‌های جدید هستیم. در حالی که این گونه طرح‌ها جز اینکه وقت مجلس و دولت را بگیرد و هزینه‌های اضافی را بر دوش کشور و مردم تحمیل کند نتیجه دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون بنیادشهید و امور ایثارگران وظایف خود را طبق قانون انجام می‌دهد، گفت: در حالی که 90درصد اعتبارات دولت صرف امور جاری می‌شود و حدود تنها ده درصد برای حوزه عمرانی باقی می‌ماند، ارائه اینگونه پیشنهادات مانند تشکیل وزارتخانه‌های جدید مانند شهدا و امور ایثارگران و میراث فرهنگی منطقی نیست و در صورت عملی شدن دیگر هیچ اعتباری برای بخش عمرانی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: جالب این است که در این میان از میزان بالای اعتبارات جاری دولت انتقاد می‌شود اما به یکباره چنین طرح‌هایی نیز ارائه می‌شود. به عقیده من با این شرایط این طرح به سرانجام نمی‌رسد.

انتهای پیام

captcha