حاشیه‌ای بر بخش رسانه‌های نمایشگاه قرآن در روز اول/ تازه‌واردها نیامدند
کد خبر: 3716217
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

حاشیه‌ای بر بخش رسانه‌های نمایشگاه قرآن در روز اول/ تازه‌واردها نیامدند

گروه فعالیتهای قرآنی ــ با وجود تمهیداتی که در ایجاد غرفه‌های اختصاصی برای رسانه‌های مطرح کشور در نظر گرفته شده، اما غرفه اکثر آنان در نخستین روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن همچنان خالی است.

غرفه‌های خالی رسانه‌های پر مدعا در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت» شب گذشته 29 اردیبهشت‌ماه 97 با حضور و سخنرانی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشور رسما افتتاح شد و امروز، اولین روز برگزاری این نمایشگاه است.
این دوره از نمایشگاه، با همکاری کمیته‌های تخصصی و همچنین در زمینه‌های مختلف با همکاری تعدادی از نهادهای دولتی، مؤسسات مردمی و دانشگاهی در جریان است و حضور مؤسسات و نهادهایی از کشورهای مختلف، نشان دهنده اهمیت این رویداد قرآنی و بین‌المللی است.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که توسعه و فعال‌تر شدن خبررسانی دینی و قرآنی در سطح کشور همواره خواسته جدی اکثر فعالان قرآنی بوده و انتقادات بسیاری به مهجوریت قرآن در عرصه رسانه‌ای وجود داشته باشد که این نمایشگاه و گردآمدن رسانه‌های دینی و قرآنی مختلف، فرصت مناسبی برای هم افزایی در جهت توسعه خبررسانی دینی و قرآنی است.
در سال‌های قبل، عدم حضور گسترده رسانه‌ها که برخی از آنان دارای صفحات قرآنی و معارفی نیز هستند، مورد انتقاد برخی از فعالان قرآنی بود و چه بسا درخواست‎هایی از سوی رسانه‎های مختلف برای حضور در این نمایشگاه ارائه شده است اما در سال‌های قبل تنها سه رسانه ایکنا، رسا و شبستان در نمایشگاه حضور پیدا کرده و سایر رسانه‌ها از این فرصت بی‌بهره بودند.
اما امسال و برای اولین بار، مسئولان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دست به ابتکار جالبی زده و بخشی با عنوان «رسم آیینگی (پاویون رسانه‌ها)» در این نمایشگاه ایجاد کرده‌اند تا رسانه‌های مختلفی که عمدتا دارای صفحات معارفی و قرآنی هستند در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.
بنا به گفته مسئولان این بخش از نمایشگاه، 18 غرفه برای رسانه‌های مختلف در این بخش در نظر گرفته شده بود که یکی از آنان انصراف داده و اکنون 17 رسانه از جمله رسانه‌های شناخته شده‌ای همانند فارس، تسنیم، رسا و باشگاه خبرنگاران جوان باید در این بخش حضور پیدا کرده و در رونق‌دهی به برگزاری بهتر و شایسته‌تر این دوره از نمایشگاه کمک کنند.
نکته جالب و شاید تأسف‌آور این است که به غیر از غرفه‌های شبکه قرآن و معارف سیما، خبرگزاری ایکنا، رادیو قرآن، خبرگزاری حوزه و شبکه جهانی ولایت، تمامی غرفه‌های دیگر این بخش خالی هستند و این رسانه‌ها که عمدتا تازه‌واردهای نمایشگاه قرآن هم به شمار می‌روند، در اولین روز غیبت داشتند.
این در حالی است که برخی از همین رسانه‌های شناخته شده و مطرح در سطح کشور، بعضا از کمرنگ بودن فضای قرآنی در کشور انتقاد داشته و یا نسبت به عدم دریافت مجوز برای حضور در نمایشگاه قرآن معترض بوده‎اند، اما اکنون که عرصه عمل فرا رسیده است و مسئولان برگزاری نمایشگاه نیز غرفه‌های اختصاصی در یک بخش ویژه برای آنان در نظر گرفته‌اند، صرفا غرفه‎های خالی با اسم آن رسانه بر سر در این غرفه‌ها خودنمایی می‎کند.
شاید در روزهای آینده این رسانه ها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کنند اما از آنان که به عنوان زبان گویای مردم، کوچکترین نقصی را نشان می‌دهند، انتظار می‌رفت خود آنان از جمله اولین حاضران در این جمع باشند که متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

امید است هر چه زودتر شاهد حضور پررنگ همه رسانه‌ها با گرایشات مختلف در این رویداد مبارک و بین‌المللی باشیم تا این دوره از نمایشگاه با رونق و دستاوردهای بیشتری برگزار شود.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از روز گذشته 29 اردیبهشت 97 آغاز شده و تا 14 خردادماه ادامه دارد. غرفه خبرگزاری ایکنا، در شبستان اصلی، پاویون رسانه‌ها قرار دارد.
انتهای پیام

captcha