برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی/ رقابت بیش از 10 هزار دانشجو و مدرس
کد خبر: 3726481
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی/ رقابت بیش از 10 هزار دانشجو و مدرس

گروه مسابقات ــ آزمون کتبی رشته‌های معارفی چهاردهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی روز 16 تیرماه در دو بخش دانشجویان و مدرسان برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی / رقابت بیش از 10 هزار دانشجو و مدرس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آزمون کتبی چهاردهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی - کاربردی روز شنبه هفته آینده، 16 تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور در دو بخش دانشجویان و مدرسان و کارکنان به صورت آنلاین از طریق پایگاه اینترنتی http://quran.uast.ac.ir برگزار خواهد شد.
بر همین اساس در این آزمون در بخش دانشجویان بیش از هشت هزار نفر و در بخش مدرسان و کارکنان نیز بیش از 2000 نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند. در این بخش از جشنواره دانشجویان در ۹ رشته و مدرسان نیز در ۳ رشته به رقابت می‌پردازند.
چهاردهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی – کاربردی در شش بخش آوایی(شفاهی)، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری و در 34 رشته برگزار می‌شود. رشته‌های بخش کتب در بخش دانشجویی شامل رشته‌های آشنایی با احاديث اهل بيت(ع)، آشنايی با مفاهيم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهيم صحيفه سجاديه، آشنايی با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايی با سيره معصومين(ع)، حفظ موضوعی قرآن كريم، احكام، پرسمان معارف و سبك زندگی اسلامی ـ ايرانی است.
همچنین در بخش مدرسان و کارکنان نیز رشته‌های آشنایی با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايی با مفاهيم نهج‌البلاغه و آشنایی با سيره معصومين(ع) در نظر گرفته شده است. آزمون بخش کتبی این جشنواره در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود و حد نصاب راهیابی افراد به مرحله کشوری نمره 85 است. نتایج این آزمون بعد از پایان برای شرکت‌کنندگان قابل رؤیت است، اما اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری بعد از یک هفته مشخص خواهد شد.
براساس گزارش ایکنا، فرآیند چهاردهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از سال قبل آغاز شد، ثبت نام برای حضور در این جشنواره در فاز اول تا پایان اسفندماه 96 تعریف و در ادامه تا اردیبهشت‌ماه تمدید شد. مرحله کشوری این جشنواره در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، بخش آوایی جشنواره قرآنی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی که تابستان امسال به میزبانی استان قم برگزار می‌شود شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ دو جزء، پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح است.
همچنین در بخش پژوهشی نیز شاهد رقابت در رشته‌های مقاله قرآن و عترت، تلخیص کتاب، ایده قرآنی، کارآفرینی قرآنی، در بخش فناوری نیز رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و ربوت قرآنی، کانال‌های مجازی قرآنی، در بخش ادبی رشته‌ها شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و بخش نیز شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر است.
همچنین در بخش مدرسان نیز شاهد رشته‌هایی همچون قرائت، ترتیل، حفظ پنج و 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(ع)، مقاله قرآن و عترت، ترجمه و تالیف کتاب، خوشنویسی و شعر در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha