گزارش تخلفی از حافظان قرآن در دریافت مزایا نداریم/ مؤسسات قرآنی معاف از مالیات و هزینه‌های آب، گاز و برق هستند
کد خبر: 3726664
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
بهبودی:

گزارش تخلفی از حافظان قرآن در دریافت مزایا نداریم/ مؤسسات قرآنی معاف از مالیات و هزینه‌های آب، گاز و برق هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول اجرایی دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با بیان اینکه مؤسسات قرآنی معاف از مالیات و هزینه‌های آب، گاز و برق هستند، گفت: ما تا الان هیچ گزارشی از هیچ حافظی نداریم که در دریافت مزایا دچار مشکل شده باشد.

گزارش تخلفی از حافظان قرآن در دریافت مزایا نداریم/ مؤسسات قرآنی معاف از مالیات و هزینه‌های آب، گاز و برق هستند

به گزارش ایکنا؛ حسین بهبودی، مسئول اجرایی دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن گفت: پس از تصویب طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولت به تناسب درجات حفاظ در این طرح، مزایایی را در چهار گروه پیش‌بینی کردند.
وی با بیان اینکه چهار گروه برخورداری از مزایای استخدامی، ارتقای گروه شغلی، ارتقای مقطع تحصیلی و تحصیلات رایگان دانشگاهی از جمله این مزایا است، خاطرنشان کرد: البته به تناسب درجات یک تا پنج حفاظ قرآن این مزایا متفاوت است.
بهبودی با بیان اینکه برخورداری از این مزایا از جمله حوزه‌هایی است که با حمایت مسئولان تقریباً همه آنچه که تعهد شده در رابطه با حفاظی که پیگیری حقوق خود بودند، تعلق گرفته است، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن صرف دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک است و وظیفه ارزیابی حافظان را با برگزاری آزمون‌های سالانه دارد، ولی پیگیری حقوق و مزایای طرح اعطای مدرک توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت خواهد گرفت.
مسئول اجرایی دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که حفاظ در خصوص بهره‌مندی از مزایا اگر با مشکلی مواجه بودند به ما بگویند و ما پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: در خبرها اغلب کسانی که مصاحبه شونده بودند، اذعان داشتند که خودشان از مزایا بهره‌مند بودند، اما دوستانشان بهره‌مند نبودند.
وی ادامه داد: ما تا الآن هیچ گزارشی از هیچ حافظی نداریم که در دریافت مزایا دچار مشکل شده باشند و شاید قریب به اتفاق حفاظ بهره‌مند شدند. همچنین، از این تریبون اعلام آمادگی می‌کنیم اگر نقصی و مانعی در این زمینه باشد، پیگیری می‌کنیم تا حفاظ از مزایا بهره‌مند شوند.
بهبودی با اشاره به مشکلات مؤسسه نور ولایت در کرمان و تعطیلی این مؤسسه افزود: حمایت از تشکل‌های مردمی و قرآنی با بضاعت محدود خود یکی از وظایف دولت در رأس فعالیت‌های دستگاه‌های متولی بوده و در دو دهه که شیب تأسیس مراکز قرآنی بیشتر شده، حمایت هم بیشتر شده است، البته توان دولت هم محدود است.
مسئول اجرایی دبیرخانه هیئت رسیدگی به مؤسسات قرآنی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های متولی این مشکلات را به هیئت رسیدگی منعکس کنند ما به نسبت تناسب توان خود کمک خواهیم کرد، گفت: در سه سال گذشته، ریالی اعتبار ویژه برای حمیات از مؤسسات مردمی ـ قرآنی دریافت نکردیم.
وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن و وزارت ارشاد در اعتبارات سالانه خود حمایتی را در بضاعت خود از مؤسسات دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق اعتبارات منشور توسعه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که با افت جدی مواجه شده توسط دولت ما شرمنده موسسات نشویم و بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنیم.
بهبودی با بیان اینکه با حمایت مجلس، مؤسسات قرآنی از مالیات و هرینه‌های آب، برق و گاز مصرفی معافیت دارند، اظهار کرد: مشکلات مؤسسه نور ولایت کرمان بر حسب تجربه دلایل مختلفی باید داشته باشد ولی کلیات امر این است که بر اساس ماده ۱۳ آئین‌نامه بخشی از مقررات مالی دولت تمامی مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه‌های مصرفی معاف هستند، ولی طبیعتاً تبصره‌هایی دارد و در صورتی مؤسسات از این مسئله بهره‌مند می‌شوند که باید کنترها مستقل باشد بعضی از مؤسسات کنتر مشترک با ملکی دارند، بنابر این از معافیت این کنترها اجتناب می‌شود و اگر در یک شهرستانی کارشناسی غفلت کند اگر منعکس شود با هماهنگی با مجموعه مرکزی مشکل حل شده است.
مسئول اجرایی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات گفت: قانون معافیت همه مؤسسات قرآنی که دارای مجوز هستند از سال ۹۴ اعمال می‌شود و در اصلاحیه قانون این تصویب و شفاف شد و اگر مؤسسه‌ای مشکل دارد، باید منعکس کند البته مؤسسات باید مدارک لازم را برای بهره‌مندی از معافیت به وزارت دارایی ارسال کرده باشند و اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنند و ارائه دهند تا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از بچه ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۴
0
0
آقای سلطان نژاد هم گفته دوستانم بهره مند نشده اند یا خودم بهره مند نشده ام؟
captcha