ظرفیت قرآنی استان قزوین ‌بیشتر از بهره‌وری فعلی است
کد خبر: 3726795
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

ظرفیت قرآنی استان قزوین ‌بیشتر از بهره‌وری فعلی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- حافظ کل قرآن کریم ‌استان قزوین با اشاره به اینکه قزوین، شهری قرآنی است و این موضوع را می‌توان از آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن متوجه شد، اظهار کرد: به نظر بنده ظرفیت شهر و استان ‌چنان است که می‌تواند این‌روند سرعت بیشتری پیدا کند.

ظرفیت قرآنی استان قزوین بسیار بیشتر از بهره‌وری فعلی است

لیلا معروفی از حافظان کل قرآن کریم استان قزوین‌ در گفت‌وگو با ایکنا با تأکید بر اینکه گاهی پیش می‌آید که انسان ناامید می‌شود، اظهار کرد: بازخوانی آیات مختلف از جمله «إِذَا سَأَلَک عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ؛ چون بندگان از من پرسند، بدانند که من نزدیکم و دعای دعاکننده را اجابت کنم» و یا تأکید دوباره بر اینکه بعد از هر سختی آسانی قرار داده شده است در این آیات «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً آن مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً پس (بدآن‌که) با هر سختی آسانی است، با هر دشواری آسانی است»، می‌تواند افراد را به سمت ایمان و ارتباط با خدا و تقویت اراده و امید فرا بخواند.
وی با بیان اینکه کل آیات قرآن آرامش‌بخش است، گفت: یکی از زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین آیات را آیه «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، همان کسانى که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام بگیرد» می‌دانم.
معروفی تصریح کرد: قزوین شهری قرآنی است و این موضوع را می‌توان از آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن متوجه شد هرچند به نظرم ظرفیت شهر و استان قزوین چنان است که می‌تواند این‌روند سرعت بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به فعالیت بانوان در عرصه‌های قرآنی بیان کرد: حضور پررنگ بانوان در مسابقات قرآنی نشان از فعالیت‌های بیشتر آن‌ها در عرصه‌های قرآنی دارد.
این فعال قرآنی اضافه کرد: کمبود مؤسسات قرآنی در شهر یکی از مواردی است که باید مورد توجه باشد برای مثال در منطقه مینودر قزوین تا چندی پیش مؤسسه قرآنی وجود نداشت و در حال حاضر فقط یک مؤسسه ویژه کودکان در حال فعالیت است.
وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از مربیان قرآنی بدون هیچ‌گونه دستمزد و فی سبیل الله در حل فعالیت‌های قرآنی هستند بی‌شک اگر همین افراد هم نبودند این سفارش معظم له روی زمین می‌ماند و تا به این جای مسیر هم نمی‌رسیدیم.
معروفی با بیان اینکه متأسفانه در کلاس‌های فعلی بیشتر بر محفوظات تأکید دارند و بر چگونگی عامل بودن به آموزه‌های قرآنی اهتمام و توجه چندانی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ با ترجمه و ارائه راهکارهای عملی برای ارتباط بهتر با آموزه‌های قرآنی و بیان نکته‌های زندگی در کلاس‌ها بسیار در زندگی افراد تأثیرگذار است. 
این بانوی قزوینی عنوان کرد: بهتر است اساتید قرآنی برای مثال وقتی به آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر می‌رسند به صورت عملی به بیان راه‌کارهای عملی کردن این توصیه قرآنی بپردازد تا آموزه‌های قرآنی در زندگی افراد جاری شود. 

انتهای پیام

captcha