مطبوعات قزوین خانه ندارد
کد خبر: 3733235
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

مطبوعات قزوین خانه ندارد

گروه اجتماعی- رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل خانه مطبوعات قزوین نداشتن فضایی مستقل است که خانه در آن مستقر شود، امیدواریم تا روز خبرنگار این مشکل حل شود.

مطبوعات قزوین خانه ندارد

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدکریم کاظم پور در صحن علنی شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه خانه مطبوعات قزوین یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مطبوعات کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر 250 فعال رسانه‌ای در قزوین فعال هستند که از این تعداد 147 نفر عضو رسمی و بیمه‌ای خانه مطبوعات هستند.
وی افزود: در دوره‌های گذشته بیش از 400 نفر عضو خانه مطبوعات بودند که طبق پالایش انجام‌شده 250 فعال رسانه‌ای در استان شناسایی شدند، با توجه به اینکه شرط اصلی عضویت در خانه داشتن بیمه رسانه‌ای است همه فعالان رسانه‌ای استان نتوانستند به عضویت پیوسته خانه دربیایند.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر 97 نشریه دارای مجوز و پایگاه خبری داریم، ماه گذشته به دلایل مشکلات مالی و اقتصادی چاپ 40 نشریه در استان متوقف‌شده است، باید در حل مشکلات مالی رسانه‌ها تلاش کنیم و از طرفی مجوزهای نشریات باید مطابق با ظرفیت و نیاز استان باشد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل خانه مطبوعات استان نداشتن فضایی مستقل است که در آن مکان به خبرنگاران خدمات خود را ارائه دهد، سال گذشته شهردار سابق قول دادند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن محلی را به خانه مطبوعات اختصاص دهند اما با تغییر شهردار این وعده محقق نشد.
کاظم‌پور بیان کرد: از شهرداری و شورای شهر انتظار داریم که فضایی فرهنگی مناسبی را جهت استقرار خانه مطبوعات در اختیار ما قرار دهد و این وعده تا 17 مرداد محقق شود، در دوره‌های گذشته خانه فرهنگ امیرکبیر در اختیار خانه مطبوعات بود ولی در دوره جدید خانه مطبوعات فضای فیزیکی در اختیار ندارد.
وی با اشاره به هفتمین جشنواره سراسری مطبوعات قزوین، افزود: در 11 بخش جشنواره 560 اثر به دبیرخانه ارسال‌شده است، با توجه به آثار ارسال‌شده رقابت بین 250 نفر برگزار می‌شود و نفرات برتر در جشنواره هم‌زمان با گرامیداشت روز خبرنگار مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
رئیس خانه مطبوعات قزوین خاطرنشان کرد: از شهرداری انتظار داریم در برگزاری جشن روز خبرنگار با ما همکاری داشته باشد.
همچنین در این جلسه اعضای هیئت‌رئیسه خانه مطبوعات بر بیمه خبرنگاران، لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا، لزوم آموزش تخصصی اصحاب رسانه، ایجاد تناسب در آگهی‌های شهرداری و اختصاص به تمام رسانه‌ها، تعاونی مسکن خبرنگاران؛ تأکید کردند.
انتهای پیام

captcha