اهداف برگزاری نشست مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها
کد خبر: 3733821
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
قره‌شیخلو بیان کرد:

اهداف برگزاری نشست مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن گفت: برای هماهنگی و یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی، هرساله نشست‌های مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها را برگزار می‌کنیم و جزئیات کار مانند بودجه مربوطه و طرح تفصیلی طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکسان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در نشست مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها

به گزارش ایکنا؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی ارتباط تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن با اشاره به نشست مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها گفت: ما هر سال نشست‌هایی با مدیران کل تبلیغات اسلامی و مسئول ادارات امور قرآنی با هدف ایجاد هماهنگی در رابطه با برنامه‌هایی که در آن سال می‌خواهد اجرا شود، برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ برنامه‌های مختلفی با جنس برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم که حجم بیشتر آن‌ها توسط ادارات امور قرآنی استان‌ها در سراسر کشور عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: به جهت هماهنگی و یکسان‌سازی سراسر کشور هرساله این نشست‌ها را برگزار می‌کنیم و جزییات کار مانند بودجه مربوطه و طرح تفصیلی طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.
قره‌شیخلو ادامه داد: در این نشست‌ها معمولا استان‌ها با توجه به تجربیات خود پشنهاداتی برای تغییرات برنامه‌ها و بومی‌سازی برنامه‌ها به ما می‌دهند که به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و متناسب با شرایط و نیاز هر استان از سوی سازمان منجر می‌شود.
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به مصوبات این نشست اظهار کرد: توجه به بخش معنامحوری کارها، آشنایی مردم با مفاهیم قرآن کریم، توجه به ارتقای توانمندی ظرفیت مؤسسات مردمی از جمله مواردی بود که در این نشست طرح و بررسی شد این در حالی است که ما تاکید می‌کنیم به استان‌ها که کار اجرایی انجام ندهند و کار نظارت و هدایت داشته باشند و اجرا را به بخش‌های مردمی بسپارند.
وی با اشاره به طرح تقویت نیروهای انسانی حوزه‌های قرآنی ادارات کل در این نشست تصریح کرد: ما ۵۸۰ پست کارشناس امور قرآنی در کشور داریم که ۶۰ درصد جذب شدند و ۴۰ درصد مابقی منتظر هستند که این امر نیاز به مجوز سازمان مدیریت دارد، من در این نشست در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج و حمایت از مؤسسات ۲۰۰ نکته را یادداشت کردم که باید کارشناسی شود و بخشی که امکان اجرا داشته باشد، عملیاتی کنیم.
قره‌شیخلو با بیان اینکه کل کارهای آموزشی سازمان از طریق استان‌ها انجام می‌شود، گفت: امسال ۴۰ هزار نفر را برای برنامه حفظ جزء 30، ۳۰ هزار نفر را برای آموزش‌های عمومی، نزدیک به ۲۰۰ دوره تخصصی تربیت کادر در استان‌ها را سهمیه داده‌ایم که این موارد ذکر شده در طول سال اجرا می‌شود و نظارت و ارزیابی عملکرد موسسات را به استان‌ها واگذار کردیم.
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های متمرکز مانند نظارت بر چاپ و نشر قرآن در ستاد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت ما توسط ظرفیت استانی انجام می‌شود، این در حالی است که استان‌ها نقش نظارتی دارند و باید به بخش مردمی اعتماد کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم این فضا را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

captcha