پررنگ کردن حضور زنان در حوزه رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی
کد خبر: 3738799
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
در قالب کارگاه شبکه‌های اجتماعی انجام شد؛

پررنگ کردن حضور زنان در حوزه رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی

گروه جهاد و حماسه ــ معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به برگزاری کارگاه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، عنوان کرد: بانوان در قالب این طرح، حضور پررنگ‌تری در حوزه رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی دارند.

زهرا کوهساری،‌ معاون فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: کارگاه تخصصی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یکی از طرح‌های این معاونت بود که به منظور آگاه‌سازی دانشجویان و دختران و پسران جوان در دوران پیش از ازدواج در راستای برقراری ارتباطات اجتماعی برگزار شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: این طرح در قالب پنج جلسه و طی پنج هفته برگزار شده است. موضوعاتی که در این طرح مورد توجه قرار گرفت، پویش سواد رسانه، ‌انتقال دانش رسانه‌ای، ‌تحریف خبر، شست و شوی مغزی، ‌جنگ ناخودآگاه و ...  بود. در دو جلسه پایانی موضوع آگاهی‌بخشی مورد توجه قرار گرفت.

کوهساری درباره دلیل برگزاری این طرح عنوان کرد: راهکار مواجهه با فضای مجازی، فاصله گرفتن از این حوزه نیست. ما در این فضا با جنگ رسانه و پروپاگاندا مواجه هستیم. ما در این حوزه مکلف هستیم که بانوان در حوزه رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی به صورت پررنگ‌تر حضور پیدا کنند. برای مثال تصاویری که در اینستاگرام می‌گذارند، اثرگذاری بیشتری داشته با شد.

وی افزود: جلسه پایانی در قالب کارگاه عملیاتی برگزار شد که به بانوان درباره حساب کاربری اطلاعات داده می‌شود. این اقدام با هدف تاثیرگذاری زنان در فضای اجتماعی و توئیتر انجام شد که سه جلسه به صورت نظریات برپا شد و جلسه پایان در قالب عملیاتی بود.

انتهای پیام

captcha