فرهنگ اربعین ما را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌کند/ سفر بدون ویزا ممنوع
کد خبر: 3753511
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

فرهنگ اربعین ما را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌کند/ سفر بدون ویزا ممنوع

گروه فرهنگی- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: فرهنگ اربعین ما را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌کند و همه عاشقان به اهل‌بیت را در زیر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) قرار می‌دهد از این رو موکب‌های اربعین استان قزوین نیز پذیرای زوار از سراسر کشور خواهند شد.

فرهنگ اربعین ما را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌کند/سفر بدون ویزا ممنوع

 به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین شب گذشته شنبه، 14 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در این روزها به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و مردم در تاب عشق به امام حسین قرار می‌گیرند. 
وی افزود: در سال جاری هماهنگی‌های اربعین حسینی از مدتی پیش آغاز شد و ستاد مردمی اربعین در استان قزوین نیز با مدیریت سعید خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد. 
کبودوند با بیان اینکه این ستاد مردمی یکی از ابتکارات خوب استان قزوین است تا تمامی نهادهای حوزه اربعین به‌موازات هم به فعالیت بپردازند، گفت: این ستاد در جایگاه خادمی اهل‌بیت قدم بر می‌دارد تا سازمان‌دهی مناسبتری برای خدمات ارائه‌شده به زوار اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد شود. 
وی ادامه داد: طبق حدیثی از اهل‌بیت هر کس برای زوار امام حسین(ع) قدمی بردارد گویی در راه حج قدم برداشته است، از این رو نذر در این راه برای صاحبان آن ثواب و پاداشی عظیم خواهد داشت. 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اعلام اینکه در سال جاری 64 موکب از استان قزوین به ارائه خدمات به زوار خواهند پرداخت، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد باید تمامی موکب‌ها در سامانه ثبت شوند تا به‌صورت قانونی بتوان بستر لازم را برای اعزام آن‌ها و تجهیزات موکب‌ها فراهم کرد. 
این مسئول تصریح کرد: همچنین زوار بدون دریافت روادید قانونی و ویزا امکان حضور در اربعین حسینی را نخواهند داشت لذا از هم‌اکنون نسبت به تهیه رواید و ویزا اقدامات لازم را داشته باشند. 
وی با بیان اینکه موکب‌های استان قزوین از 10 صفر به مدت 11 روز به ارائه خدمات به زوار در 5 قرارگاه در عراق خواهند پرداخت، عنوان کرد: موکب‌های عراق از 11 تا 21 صفر فعالیت دارند و موکب‌های ایران نیز از 11 تا 25 صفر تا زوار در هنگام برگشت بتوانند از خدمات لازم برخوردار باشند. 
کبودوند یادآور شد: در سال جاری با توجه به‌ قرار دادن ظرفیتی برای بانوان برای حضور در مواکب بانوان نیز می‌توانند در موکب‌های حسینی خدمات خود را ارائه دهند. 
وی ادامه داد: فرهنگ اربعین ما را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌کند و همه عاشقان به اهل‌بیت را در زیر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) قرار می‌دهد از این رو موکب‌های اربعین استان قزوین نیز پذیرای زوار از سراسر جهان خواهند شد. 
این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به غیر از کمک‌های مربوط به اربعین نزدیک به 3 میلیارد تومان شد و کمک‌های اربعین نیز 2 و نیم میلیارد تومان شد. 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک سازمان عتبات حتی یک ریال نیز از هزینه‌های دولتی و حاکمیتی را برای این امر هزینه نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها و بودجه آن از سوی کمک‌های مردمی تأمین می‌شود. 
انتهای پیام 

captcha