28 مهر؛ آغاز همایش تئاتر«روایت راهیان»/اجرای نمایش در 10 عمود مسیر راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3756195
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
محمدزاده خبر داد:

28 مهر؛ آغاز همایش تئاتر«روایت راهیان»/اجرای نمایش در 10 عمود مسیر راهپیمایی اربعین

گروه هنرــ گروه‌های تئاتری بخش عراق سومین همایش تئاتر مردمی«روایت راهیان» 28 مهرماه طی مراسمی به منظور اجرای نمایش در شهر نجف و مسیر پیاده‌روی تا کربلای معلی، بدرقه خواهند شد.

محراب محمدزاده؛ دبیر سومین همایش تئاتر مردمی«روایت راهیان»(پیاده‌روی اربعین) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: طبق اعلام قبلی دبیرخانه این همایش، 21 گروه برای اجرا در بخش عراق این رویداد تئاتری انتخاب شده‌اند که از استان‌های خوزستان، تهران، خراسان رضوی، مازندران، کرمان، آذربایجان شرقی، همدان، اردبیل، اصفهان و البرز، گروه آنها اعزام خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های این همایش به طور رسمی از شنبه 28 مهر با اجرای گروه‌های نمایشی بخش ایران در مناطق مرزی مهران، چذابه و شلمچه آغاز خواهد شد که برای هر منطقه اجرای 2 گروه نمایشی را پیش بینی کرده‌ایم و غروب همان روز نیز پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء در قالب برنامه‌ای که در حوزه هنری برگزار خواهد شد، 21 گروه نمایشی بخش عراق برای اجرا در مناطق پیش‌بینی شده بدرقه خواهند شد.

محمدزاده تصریح کرد: اجرای آثار بخش عراق این همایش از اول تا 6 آبان در نجف و کربلا صورت خواهد گرفت، در نجف سعی خواهیم کرد اجرای آثار در میان مردم و زائران صورت گیرد و بیشتر تمرکز ما در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) مرقد مطهر حضرت علی(ع) خواهد بود و برای اجرا در مسیر پیاده‌روی از نجف به کربلا نیز اماکنی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: عمودهای 17، 275، 285،441،444،707،760،860،1120 و 1400 برای اجرای اثار نمایشی در مسیر راهپیمایی اربعین در نظر گرفته شده است که اغلب اجراهای این بخش نیز به زبان انگلیسی، عربی بوده و دو نمایش نیز به زبان ترکی ارائه خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه قالب اجراهای نمایشی این همایش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی است و در برخی مواقع نیز به مقتل‌خوانی خواهیم پرداخت، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در نقطه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که محل ورود زائران اربعین از پاکستان به ایران است نیز دو نمایش را به زبان اردو ارائه نماییم که در این زمینه رایزنی‌ها ادامه دارد.

وی در پایان تأکید کرد: اجرای آثار نمایشی این همایش تا 6 آبان و در فاصله دو روز مانده به اربعین حسینی به پایان خواهد رسید چرا که در آستانه فرا رسیدن این روز ازدحام زوار در کربلا فضایی برای اجرای نمایش باقی نخواهد گذاشت ضمن آنکه اغلب نمایشگران حاضر در این همایش باید فرصت و مجال داشته باشند تا در این روز به زیارت حضرت امام‌حسین(ع) تشرف پیدا کنند.

انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رستا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۸:۴۵
0
0
ممنون از اطلاع رسانی به موقع ایکنا
captcha