توزیع 20 هزار نسخه قرآن در سودان از سوی ترکیه
کد خبر: 3756628
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

توزیع 20 هزار نسخه قرآن در سودان از سوی ترکیه

گروه بین‌الملل ـ شهرداری شهر «قهرمان مرعش» ترکیه اعلام کرد: در جریان سفر یک هیئت ترکیه‌ای به خارطوم (پایتخت سودان) 20 هزار نسخه قرآن به شهروندان این کشور آفریقایی اهدا شد.

توزیع 20 هزار نسخه قرآن در سودان توسط ترکیهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری newturkpost.com؛ این نسخه‌های قرآن در قالب طرح‌هایی به اسم «مدارس رحمت» و «جهان قرآن می‌خواند» از سوی سازمان‌های جامعه مدنی ترکیه در استان قهرمان مرعش واقع در جنوب ترکیه جمع‌آوری شد.
 
براساس بیانیه‌ شهرداری شهر قهرمان مرعش ترکیه، محمد امین آق قورت، مدیر آموزش این استان و مسئولان و نمایندگانی از سازمان‌های جامعه مدنی ترکیه در مراسم توزیع این نسخه‌های قرآنی در شهر خارطوم حضور داشتند.
 
آق قورت، مدیر آموزش استان قهرمان مرعش ترکیه، بدون اینکه به جزئیات و مدت سفر اشاره کند، گفت از اینکه در سودان و در کنار برادرانم هستم احساس خوشحالی می‌کنم.
  
جمهوری سودان کشوری است در شمال شرقی قاره آفریقا و پایتخت آن خارطوم است و بیش از 97 درصد از مردم این کشور مسلمان‌ هستند. سودان بزرگ‌ترین کشور آفریقا و بزرگ‌ترین کشور جهان عرب بود تا اینکه در سال 2011 میلادی، سودان جنوبی در پی برگزاری یک همه‌پرسی از این کشور جدا شد. 

 
انتهای پیام
captcha