مراسم شکرانه برداشت انار در روستای انبوه برگزار می‌شود
کد خبر: 3756637
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
فردا؛

مراسم شکرانه برداشت انار در روستای انبوه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - «مراسم شکرانه برداشت محصول انار» فردا، 26 مهر همراه با اقامه نماز جماعت و قرائت دعای مخصوص در روستای انبوه برگزار می‌شود.

مراسم شکرانه برداشت انار در روستای انبوه برگزار می‌شود

عین‌اله عزیزپور، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برداشت انار در روستای انبوه خبر داد و اظهار کرد: هر سال همزمان با آخرین جمعه مهرماه مراسم برداشت انار در روستای تاریخی «انبوه» انجام می‌شود.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن این مراسم با ایام اربعین حسینی، «مراسم شکرانه برداشت محصول انار» فردا، 26 مهر همراه با اقامه نماز جماعت و قرائت دعای مخصوص برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ آخرین جمعه مهرماه هر سال، جشن «انارچینی» در روستای «انبوه» شهرستان رودبار برگزار می‌شود و روستائیان باغدار، ضمن برداشت این میوه بهشتی، مراحل فرآوری آن به آب و رب انار را اجرا می‌کنند. زیبایی منطقه انبوه و جذابیت این جشن باعث شده تا همه ساله گردشگران زیادی از استان‌های همجوار برای شرکت در این مراسم به رودبار بیایند.

روستای انبوه شهرستان رودبار که به پایتخت انار مشهور است از قدمت ۳ هزار ساله برخوردار بوده و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز شهر رودبار قرار دارد.

انتهای پیام

captcha