مشارکت ۲۰ هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین قزوین
کد خبر: 3762990
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

مشارکت ۲۰ هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین قزوین

گروه اجتماعی ـ. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری در این استان بیش از ۲۰ هزار حامی نیکوکار با مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمک‌های خود را به فرزندان نیازمند اهداء کردند.

مشارکت 20 هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ظهر امروز، 20 آبان‌ماه با حضور در منزل یکی از خیران فعال که در کنار مشارکت در طرح اکرام ایتام به مناسبت‌های مختلف کمک‌هایی را به نیازمندان اهداء می‌کند ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه تأکید کرد.
مؤمنی با تقدیر از این نیکوکار اظهار کرد: اساس کار کمیته امداد امام(ره) خدمت‌رسانی به محرومان است و اتکای عمل این نهاد رضای الهی با محوریت جلب مشارکت‌های مردمی برای ارتقای خدمت‌رسانی به محرومان است.
وی ادامه داد: جلب مشارکت‌های مردمی در قالب حضور در طرح‌های مختلف تجلی می‌یابد که طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از طرح‌های مورد استقبال از سوی اقشار مختلف مردم است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: طی 6 ماهه نخست سال جاری در استان قزوین بیش از 20 هزار حامی نیکوکار با مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمک‌های خود را به فرزندان نیازمند اهداء کردند.
وی توضیح داد: بیش از 20 هزار حامی نیکوکار به‌طور متوسط ماهیانه 49 هزار و 900 تومان به فرزندان تحت حمایت خویش کمک کرده‌اند که این کمک‌ها از سوی حامیان به‌حساب ایتام براساس شناسه هر یتیم واریز می‌شود.
مؤمنی اعلام کرد: حامیان طی 6 ماهه نخست سال جاری در قالب طرح اکرام ایتام بیش از 6 میلیارد و 138 میلیون تومان به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.
وی افزود: هرکسی با هر میزان کمکی می‌تواند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت داشته باشد چراکه در درگاه الهی کسی نیکوکار است که سخاوت و بخشندگی داشته باشد و برای این معیار عدد ملاک نیست.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین این نهاد حلقه اتصال اغنیاء و فقرا دانست و عنوان کرد: اعتماد مردمی سرمایه گران‌سنگی است که این نهاد را در رسیدگی به نیازمندان کمک می‌کند تا بتوانیم خدمات گسترده‌تری به مددجویان داشته باشیم.
مؤمنی یادآور شد: تحقق برنامه رفع فقر و محرومیت مستلزم حضور گسترده مردم است چراکه کار بزرگ تنها به دست مردم و با برکتی که در کار جمعی وجود دارد، محقق می‌شود ازاین‌رو تلاش می‌کنیم تا فرصت خدمت به نیازمندان را با حضور بیشتر مردم در طرح‌های مختلف ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

captcha